اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر صورت گرفت؛

رشد صادرات غیر نفتی، کاهش چشمگیر واردات نفتی

خبرگزاری فارس: عملیات تخلیه و بارگیری در بنادر هرمزگان در حالی افزایش یافته است که میزان صادارت مواد غیر نفتی برای چندمین بار طی ماه‌های اخیر در این بنادر رشد و واردات این‌گونه محصولات با کاهش روبرو شده است.

رشد صادرات غیر نفتی، کاهش چشمگیر واردات نفتی
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ظهر امروز در نشست تشریح فعالیت‌های هفت ماهه اخیر بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار داشت: این مدت، بیش از 54 میلیون تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است.
علی اکبر صفایی ادامه داد: در این مدت، 54 میلیون و 839 هزار و 899 تن کالا در بنادر هرمزگان تخلیه و بارگیری شد که از رشد یک درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته برخوردار است.
به گفته وی از کل عملیات صورت گرفته در بنادر استان، 33 میلیون و 502 هزار و 39 تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و 21 میلیون و 337 هزار و 860 تن آن به مواد نفتی اختصاص دارد که به ترتیب سه درصد رشد و یک درصد کاهش نشان می‌دهد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: همچنین در این مدت 12 میلیون و 482 هزار و 530 کالای غیرنفتی به خارج از کشور صادر شد که این رقم از رشد سه درصدی برخوردار است.
صفایی یادآور شد: میزان ترانزیت این کالاها نیز به عدد یک میلیون و 78 هزار و 709 تن رسیده است.
وی افزود: در مدت یاد شده صادرات مواد نفتی نیز با 15 درصد افزایش به 9 میلیون و 252 هزار و 809 تن رسید.
این مسئول، میزان واردات کالاهای غیرنفتی نیز طی این مدت را برابر با 12 میلیون و 127 هزار و 385 تن اعلام و گفت: واردات نفتی نیز با کاهش چشمگیر 63 درصدی به رقم 538 هزار و 885 تن بالغ شده است.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان همچنین مجموع عملیات کانتینری در بنادر استان در هفت ماهه اخیر را یک میلیون و 662 هزار و 118 TEU کانتینر عنوان کرد و افزود: این رقم 14 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته را دارا بوده است.
صفایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود مسیرهای دریایی متعدد در آبهای هرمزگان برای دسترسی مسافران به بنادر و جزایر دیگر گفت: طی این مدت، 6 میلیون و 433 هزار و 661 نفر از طریق بنادر مسافری استان جابجا شدند که 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه طی ماه‌های آینده به واسطه مناسب‌تر شدن شرایط جوی گردشگران بیشتری وارد استان می‌شوند و این امر به رونق هر چه بیشتر خطوط مسافری دریایی کمک می‌کند، گفت: ناوگان مسافری دریایی هرمزگان نسبت به سال‌های اخیر جوان‌تر شده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول