اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل اختلافات

اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کودک هنوز مشخص نشده است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی بیست‌ و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: با وجود برخی اختلافات در معاونت امور سینمایی کشور هنوز اعضای شورای سیاست‌گذاری‌های بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان مشخص نشده است.

اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کودک هنوز مشخص نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سال گذشته میرعلایی دبیر جشنواره کودک و نوجوان در سفر به اصفهان و در حضور وزیر ارشاد به همراه مسئولان استانداری و شهردار اصفهان توافقی پنج ساله برای برگزاری این جشنواره در اصفهان منعقد کرد.

در این توافقنامه باید سه نفر از اعضای شورای سیاست‌گذاری از سوی شهردار اصفهان برای برخورداری حمایت مالی شهر اصفهان از این جشنواره انتخاب شوند، و سه نفر دیگر از سوی معاونت امور سینمایی و یک نفر از شورای اسلامی شهر اصفهان به همراه دبیر جشنواره اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را تشکیل دهند.

با وجود تمامی توافقنامه‌هایی که امضا شد، اما در دو هفته گذشته با اعلام بیانیه حکم میرعلایی به عنوان دبیر بیست‌ و ششمین جشنواره فیلم کودک در کنار خود، اعضای شورای سیاست‌گذاری این دوره از جشنواره که شامل سیدعلیرضا سجادپور، سعید رجبی‌فروتن، مهدی مسعودشاهی، حسن نجاریان و بهمن حبشی بود را به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره منصوب کردند.

به دنبال انتشار این اخبار و اینکه چرا اصفهانی‌ها در شورای سیاست‌گذاری جشنواره کودک حضور ندارند؟ روابط عمومی سازمان سینمایی توضیحی را ارسال کرده بود که سازمان سینمایی منتظر اعلام نظر دبیرخانه جشنواره برای معرفی دو نفر از استان اصفهان جهت صدور احکام است و اینکه باید یک نفر هم از سوی امام جمعه اصفهان معرفی شود.

در همین روز شهیدی دبیر اجرایی جشنواره فیلم کودک و نوجوان با بیان اینکه در حال رایزنی‌ با میرعلایی، دبیر جشنواره کودک دوره بیست و ششم ‌هستیم، تا این مشکل مرتفع شود و کریم نصر ‌از شورای اسلامی اصفهان، آذربایجانی، حامدیان و قدسی از اعضای شورای سیاست‌گذاری از سوی شهردار اصفهان اعلام شده‌اند.

حال پس از گذشت یک هفته برای قطعی شدن افراد اعلام شده از سوی شهرداری اصفهان برای عضویت در شورای سیاست‌گذاری جشنواره با دبیر اجرایی جشنواره با این پاسخ که هنوز مشخص نشده‌اند مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه در میان اهالی سینما مشاجره است، تصریح کرد: هنوز معاونت سینمایی افرادی را که باید معرفی کند، مشخص نکرده است.

سیدمجتبی شهیدی ادامه داد: پنج نفری که از طرف معاونت امور سینمایی اعلام گردیده، قابل قبول نمی‌باشد، چرا که برخلاف توافقنامه‌ای است که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت سینمایی و بنیاد سینمایی در سال گذشته به امضا رساندند.

وی با بیان این مطلب افزود: سه نفری که از طرف شهردار اصفهان معرفی شده‌اند، بر جای خود باقی است.

دبیر اجرایی بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اینکه این مشاجرات مربوط به خود سازمان سینمایی است و ربطی به جشنواره فیلم کودک ندارد، تاکید کرد: با میانجیگری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این اختلافات در حال برطرف شدن است و در این بین جشنواره فیلم کودک به عنوان یک معضل مطرح نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه زمان برگزاری بیست‌ و ششمین جشنواره فیلم کودک همان نیمه دوم مهرماه سال جاری است، اضافه کرد: زمان برگزاری جشنواره همان 17 تا 20 مهرماه است که به احتمال قوی همان سالن گل نرگس که سال گذشته به عنوان مکانی برای برگزاری مراسم افتتاحیه و اختتامیه بود، باشد اما قطعیت ندارد، چرا که به دنبال گزینه‌های بهتری هستیم.

حال با توجه به اینکه برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در حد بین‌المللی است فرصت اندکی باقی مانده، بهتر نیست به جای صرف انرژی برای حل اختلافات داخلی در سازمان سینمایی کشور کمی هم به فکر این‌گونه جشنواره‌ها باشند تا باز با کاستی‌هایی این جشنواره برگزار نشود و در این میان اصفهانی‌ها را در این امر مقصر بدانند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول