اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

تمام زیر‌ساخت‌ها برای استقرار نظام 3-3-6 فراهم است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت: تمام زیرساخت‌ها برای اجرای هر چه بهتر طرح 3-3-6 در استان قم فراهم شده است.

تمام زیر‌ساخت‌ها برای استقرار نظام 3-3-6 فراهم است

محمدحسین امین‌جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به استقرار نظام 3-3-6 از سال تحصیلی آینده اظهار کرد: این امر تحول عظیمی در نظام آموزشی کشور و به تبع آن استان قم ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: برای تحقق این تحول بزرگ همه زیرساخت‌ها به لحاظ ساماندهی فضا و امکانات، تجهیزات، نیروی انسانی و آموزش نیروی انسانی طبق برنامه آماده شده تا این طرح در استان قم به بهترین شکل انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ابراز داشت: این طرح در صورتی که درست اجرا شود می‌تواند گام بسیار مثبتی در زمینه بهینه‌سازی آموزش باشد.

امین‌جعفری با اشاره به اینکه تحول در سیستم آموزشی باید با تحول در محتوای آموزشی همراه باشد گفت: خوشبختانه تحول محتوایی از سال تحصیلی جاری آغاز شده و در نخستین گام کتاب‌های پایه اول دبستان تغییر کرده است و تدوین کتاب‌های پایه دوم و ششم به پایان رسیده و هم‌اکنون زیر چاپ قرار دارد.

وی اظهار داشت: این تحولات جدید مسئولیت مدیران آموزش و پرورش را بیشتر کرده است و این افراد باید بیش از گذشته به افزایش و تازه‌سازی اطلاعات خود بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به منظور آشنا کردن معلمان با کتب جدید ادامه داد: در این دوره‌ها در کنار کتاب‌های درسی، بسته‌های آموزشی شامل راهنمای معلم و لوح‌های فشرده آموزشی در اختیار معلمان قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: رویکرد جدید آموزش و پرورش در استفاده از فناوری‌های نوین در پایه ششم ابتدایی بیش از دیگر پایه‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

امین‌جعفری افزود: تجهیز کلاس‌های ششم ابتدایی به امکانات فناوری و پژوهشی ضروری است زیرا برای دستیابی به توسعه پایدار باید دانش‌آموزان را با علم نوین و فناوری جدید آشنا کنیم.

وی با اشاره به دروس جدیدی که در پایه ششم ارائه می‌شود اضافه کرد: در سال تحصیلی 92- 91 دو درس تفکر و پژوهش و کار و فناوری در پایه ششم ابتدایی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود که این دروس در ارتباط با گسترش مهارت‌های زندگی در دانش‌آموزان طراحی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ضرورت کار کارشناسانه در زمینه فعالیت‌های تربیتی و آموزشی اظهار داشت: اجرای صحیح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به کار کارشناسی در این زمینه وابسته است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول