اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران:

پروژه بزرگ آدینه ‌تنکابن بدون نظارت سازمان نظام مهندسی در حال اجراست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: پروژه بزرگ آدینه ‌تنکابن بدون نظارت سازمان نظام مهندسی در حال اجراست.

پروژه بزرگ آدینه ‌تنکابن بدون نظارت سازمان نظام مهندسی در حال اجراست

سیدنصرالله صابر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن افزود: عدم همکاری با سازمان نظام مهندسی و دفاتر نمایندگی‌ شهرستان‌ها و شهرها از سوی مجریان پروژه‌های ساختمانی و فنی ‌مهندسی ساخت و ساز، به نوعی پشت کردن به قوانین و نادیده گرفتن اصول فنی مهندسی در این حوزه است و این نقیصه با نادیده گرفتن نیروی متخصص موجب ناامیدی مهندسان را نیز فراهم می‌آورد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود پروژه بزرگ آدینه در تنکابن بر پایه اصول مهندسی و استانداردهای روز احداث می‌شود، ابراز داشت: اما این پروژه و مجریان آن هیچگونه همکاری با دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان در شهرستان ندارند و در بحث امور اجرایی مسائل نظارتی بدون مشورت و نظارت این نهاد که متولی اعمال قوانین و اصول ساخت و ساز کشور است در حال احداث و ساختمان است.

وی با تاکید بر اینکه در شهرستان تنکابن بیش از 800 مهندس عضو سازمان نظام مهندسی هستند با انتقاد از این رویه مجریان پروژه آدینه تنکابن که خلاف قانون است با طرح این سوال که سهم اشتغالزایی این پروژه از این تعداد مهندسان و متخصص فعال و جوان و مورد تائید سازمان نظام مهندسی چقدر است، افزود: پروژه آدینه تنکابن یکی از چندین پروژه در حال احداث از این دست در استان و کشور است.

حسینی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرستان چالوس مجریان این پروژه که به لحاظ حجم فضای تجاری و .... یک سوم پروژه تنکابن هم نیست از بدو فعالیت و آغاز عملیات اجرایی با دعوت از نظام مهندسی و گرفتن مشاوره فنی در ساخت و طی مراحل قانونی، همه حق و حقوق سازمان نظام مهندسی را نیز پرداخته است چگونه در تنکابن چنین روالی که قانون است رعایت نمی‌شود؟!

نائب رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با تاکید بر اینکه قانون فصل‌الخطاب همه است، تاکید کرد: انتظار ما از مجریان پروژه آدینه، قانون‌مداری است.

وی بیان داشت: در راستای رفع این مشکل تاکنون پیگیری‌های زیادی از سوی این سازمان در استان و شهرستان صورت گرفته شده است اما تاکنون پاسخ روشنی گرفته نشده و به همان شکل در حال ادامه است.

انتهای پیام/‌ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول