اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری همدان:

تحقق شعار رهبری نیازمند فناوری قوی و کاربردی است

خبرگزاری فارس: رئیس پارک علم و فناوری استان همدان گفت: تحقق شعار رهبری و مقابله با کالاهای بی‌کیفیت چینی نیازمند فناوری قوی و کاربردی است.

تحقق شعار رهبری نیازمند فناوری قوی و کاربردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو پیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی "علم تا عمل" به استقرار دبیرخانه استانی این جشنواره در پارک علم و فناوری استان همدان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در دهه نخست پس از انقلاب روند آموزش عمومی مورد توجه قرار گرفت، عنوان کرد: دومین دهه پس از انقلاب مزبور به توسعه آموزش عالی در سطوح کارشناسی و کاردانی در سطح کشور مربوط است.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان دهه سوم پس از انقلاب را دهه گسترش امر پژوهش و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا دانست و افزود: دهه چهارم این روند نیز بنابر فرمایش مقام معظم رهبری تبدیل علم به عمل در راستای تولید ثروت است.

به گفته وی، ما در حال حاضر در حوزه گسترش و توزیع فناوری در کشور هستیم که این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که در این راستا برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌هایی در این زمینه امری مؤثر است.

پیری با بیان اینکه جشنواره علم تا عمل زیر نظر حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است، عنوان کرد: این جشنواره در استان‌ها نیاز به دبیرخانه استانی دارد که در همدان، پارک علم و فناوری زیر نظر کارگروه پژوهش و فناوری و تحول اداری استانداری شکل گرفته است.

وی توسعه فعالیت‌های نوآوری در سطح استان‌های سراسر کشور را هدف اختصاصی برگزاری سومین جشنواره ملی علم تا عمل عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان، تأکید بر تجاری‌سازی دانش و علم موجود در هر استانی، توانمندسازی استان‌ها در ورود به بحث طرح‌های فناوری در راستای بالفعل کردن پتانسیل موجود در استان‌ها و نیز ایجاد رقابت سازنده و مثبت در بین استان‌های کشور را سه رویکرد مهم برگزاری سومین جشنواره علم تا عمل برشمرد.

وی همه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌ها و مراکز رشد، همه دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی استان، تمام واحدهای تحقیق و توسعه مستقر در استان و کارخانجات فعال شرکت‌های صنعتی استان را مخاطبان اصلی سومین جشنواره علم تا عمل معرفی کرد.

پیری با بیان اینکه در سال گذشته تعداد یک هزار طرح به دومین جشنواره ملی علم تا عمل ارسال شد، تصریح کرد: از این تعداد 25 طرح برگزیده شد که یک مورد آن مربوط به استان همدان بود.

وی با بیان اینکه تسهیلات اعطایی به برگزیدگان این جشنواره در سال جاری غیر مستقیم است، خاطرنشان کرد: توسعه کشور در چارچوب فناوری پیشرفته با تکیه بر دانش و پژوهش میسر می‌شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان خود با اشاره به پتانسیل‌های علمی و پژوهشی استان همدان عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که طرح‌‌های پژوهشی بیشتری به این جشنواره از سطح استان همدان ارسال شود تا به این واسطه پتانسیل‌های موجود در استان به منصه ظهور برسد.

وی در پایان سخنانش متذکر شد: در راستای تحقق شعار رهبری در سال جاری و نیز در راستای مقابله با کالاهای بی‌کیفیت چینی در بازار نیازمند فناوری هستیم که به واقع در کشور موجود است و باید احصا شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول