اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنایع کوچک کشور:

18 مرکز فناوری کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى از راه‌اندازی مراکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی در 18 استان کشور تا پایان سال 92 خبر داد.

18 مرکز فناوری کسب کار در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ایرج موفق ظهر امروز در دیدار با مسئولان مرتبط با اقتصاد و صنعت استان در سنندج هدف از راه‌اندازی این مراکز را ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در حوزه صنایع کوچک عنوان کرد.

وی اظهار داشت: اصلاح روش‌های موجود و ارائه راهکارهای بهینه و دستیابی به اهداف مدنظر از مهم‌ترین نتایج راه‌اندازی این مراکز در محل شهرک صنعتی در هر استانی خواهد بود.

به گفته وی، ارتقا و بهینه‎سازی بنگاه‎های صنعتی، بهبود توان رقابتی آنها در بازارهای ملی و بین‎المللی و بکارگیری صحیح توان خدمات فنی و مهندسی در حل مشکلات از دیگر تاثیرات مهم راه‌اندازی این مراکز در شهرک‌های صنعتی است.

وی خاطرنشان کرد: شناخت بهتر قوانین و بکارگیری هدفمند و اصولی آن، حضور هدفمند در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، دسترسی آسان به خدمات نرم‌افزاری و کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری از دیگر اهداف راه‌اندازی این مراکز است.

وی ابراز امیدواری کرد: بهره‌برداری از این مراکز زمینه توسعه و خدمات‌رسانی بیشتری را در این حوزه در استان‌های مختلف کشور فراهم سازد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى همچنین از برگزارى نمایشگاه‌هاى SME در سال‌جاری در منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: به منظور برگزاری این نمایشگاه تفاهم‌نامه‌اى با منطقه آزاد قشم منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه با حضور 20 کشور خارجی و سازمان‌های استانی و براساس تفاهم‌نامه سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در هفته اول اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى تصریح کرد: برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی ظرفیت مناسبی برای ارتقای سطح سرمایه‌گذاری‌ها، تبادل تجربیات و رفع نقاط ضعف‌ خواهد بود.

توسعه خوشه‌هاى صنعتى در کشور

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی در ادامه از توسعه خوشه‌هاى صنعتى به عنوان یکى دیگر از مهم‌ترین اولویت‌های امسال این سازمان نام برد و افزود: تاکنون مراحل توسعه‌یافتگی چند خوشه صنعتی در کشور پایان یافته و مواردی نیز مراحل پایانی توسعه را می‌گذرانند.

وی با بیان اینکه اجرا و توسعه خوشه‌های صنعتی کشور در رشته‌های صنعتی و تولیدی مزیت‌دار در استان‌ها و نقاط مختلف کشور هدف‌گذاری شده است، افزود: خوشه‌های صنعتی براساس استعدادهای شناسایی شده در استان‌ها و تجمع صنعتی از کسب و کار شناسایی و براساس معیارهایی نظیر تولید، اشتغال، ارزش فروش، ارزش صادرات و ارزش افزوده اولویت‌بندی و اجرا می‌شوند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌هاى صنعتى در پایان از اختصاص اعتبارات ویژه به استان‌های کم‌برخوردار خبر داد و گفت: به منظور سرعت‌بخشی و بهره‌برداری از پروژه‌ها و طرح‌های با 50 درصد به بالا پیشرفت فیزیکی، اعتبارات ویژه‌ای به استان‌های کم‌برخوردار داده شده است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول