اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

اختصاص 207 میلیارد تومان اعتبار تملک به خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی از اختصاص اعتباری بالغ بر 207 میلیارد تومان در قالب اعتبارات تملک و دارایی به خراسان جنوبی در سال جاری خبر داد.

اختصاص 207 میلیارد تومان اعتبار تملک به خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید پیش از ظهر امروز در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان جنوبی اظهار کرد: از این میزان 152 میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی و 55 میلیارد تومان به عنوان طرح‌های ملی هزینه می‌شود.

وی افزود: اعتبارات جاری استان در سال جاری نیز بالغ بر 76 میلیارد تومان بوده که 30 میلیارد تومان برای حقوق و مزایای مستمر و 46 میلیارد تومان برای سایر هزینه‌های جاری اختصاص می‌یابد.

استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد: 90 درصد اعتبارات تملک و دارایی در سال جاری مربوط به پروژه‌های نیمه‌تمام است.

رشید ادامه داد: فرمانداران هر شهرستان مجاز هستند تنها 10 درصد سهم اعتبارات شهرستان را برای پروژه‌های جدید اختصاص دهند.

وی با اشاره به بودجه تملک استان‌ها در سال جاری تصریح کرد: امسال 75 هزار و 592 میلیارد و 520 میلیون ریال به عنوان بودجه تملک به استان‌ها اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به پروژه‌های مسکن مهر گفت: از سهم اعتبارات هر شهرستان مبلغی باید برای پروژه‌های مسکن مهر آن شهرستان لحاظ شود.

رشید افزود: همچنین صرفه‌جویی در مجموع اعتبارات هزینه‌ای و داشتن مطالعات برای آغاز پروژه‌های عمرانی از الزامات است و باید در دستور کار باشد.

وی یادآور شد: بخش سوم قانون بودجه مربوط به توسعه منطقه‌ای است که 30 درصد اعتبارات آن در امور زیربنایی، 20 درصد در امور اقتصادی، 15 درصد در امور اجتماعی، 10 درصد در امور فرهنگی، شش درصد در حوزه علمیه و 10 درصد در یارانه سود تسهیلات هزینه می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: 148 میلیارد تومان از هزینه‌های استان اعم از تملک و دارایی و هزینه‌ای از محل اعتبارات ملی تأمین می‌شود و این در حالی است که 85 میلیارد تومان به عنوان درآمد استان در قانون بودجه منصوب شده است.

رشید با بیان اینکه نوع تقسیم‌بندی بودجه در خراسان جنوبی بهترین توزیع در سطح کشور است، افزود: اما باز هم برای اینکه در آینده به عدالت نزدیک‌تر باشیم و بتوانیم گام‌های بیشتری برداریم باید در توزیع اعتبارات بهتر از گذشته عمل کنیم.

وی از پرداخت پاداش پایان خدمت تمام افراد بازنشسته استان در پایان سال 90 خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بازنشسته‌ای که از دولت طلب داشته باشد در خراسان جنوبی وجود ندارد.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: امید است در سال 91 وضعیت توزیع اعتبارات از سال گذشته بهتر بوده و به عدالت نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/ع10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول