اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی خبر داد

ساخت مجموعه 200 قسمتی زندگینامه شهدای خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از ساخت و تولید مجموعه 200 قسمتی از زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای استان در این مرکز خبر داد.

ساخت مجموعه 200 قسمتی زندگینامه شهدای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد ثقفی صبح امروز در دیدار با هنرمندان و خبرنگاران شهرستان نهبندان اظهار کرد: هنر در تاریخ این استان جلوه‌ای خاص و قدمتی فراوان دارد.

وی تقویت نیروی خلاق بومی را از اولویت کاری صدا و سیما خراسان جنوبی دانست و تصریح کرد: در این راستا اقدامات خوب و موثری تاکنون از قبیل معرفی چهره‌های برتر هنری در عرصه‌های مختلف استان انجام شده است.

استفاده از توانایی هنرمندان در صدا و سیما

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه شبکه استانی مربوط به همه نقاط استان بوده که به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات استان می‌پردازد، افزود: با توجه به افزایش ساعات پخش شبکه استانی باید ارتباط صدا و سیمای خراسان جنوبی با هنرمندان شهرستان‌ها به طور مستمر برقرار باشد و باید شاهد حضور پررنگ‌تری از شهرستان‌های استان در صدا و سیمای خراسان جنوبی باشیم.

ثقفی از ساخت برنامه‌های فاخر و سنتی به عنوان یکی دیگر از سیاست‌ها و اولویت‌های مرکز صدا و سیمای استان یاد کرد و گفت: حضور هنرمندان استان و استفاده از توانایی و ظرفیت آنان در برنامه‌های مختلف رادیو و تلویزیونی از افتخارات این مرکز محسوب می‌شود.

وی از ساخت و تولید مجموعه 200 قسمتی از زندگینامه و وصیت‌نامه شهدای استان در این مرکز خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد 100 قسمت پنج دقیقه‌ای هم‌اکنون آماده پخش شده و 100 قسمت دیگر در حال آماده شدن است.

حمایت از آثار تولیدی هنری

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی یادآور شد: از تولیدات تهیه شده هنرمندان و آثار تولیدی گروه‌های برنامه‌ساز به طور جدی حمایت می‌کنیم.

ثقفی با اشاره به اینکه این مرکز از ساخت انیمیشن، مستند و تله تئاتر از سوی هنرمندان استان به طور گسترده حمایت می‌کند، تصریح کرد: از این پس محصولات و خدمات هنرمندان استان توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی خریداری و مورد پخش و معرفی قرار می‌‌گیرد و این آمادگی را داریم که از تمامی خدمات و زحمات هنری هنرمندان در شهرستان‌های استان که با نوآوری همراه باشد، بهره‌مند شده و بهره‌برداری‌های لازم را از آنان انجام دهیم.

وی افزود: برنامه‎های مستند و تولید فعالیت‌های گوناگون در عرصه‌های مختلف از قبیل ایثار و شهادت، جاذبه‌های گردشگری و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های معدنی، صنعتی، کشاورزی و زیست محیطی شهرستان‌های استان در صورت انعکاس به صدا و سیما پخش و از آنها در برنامه‌های صدا و سیما خراسان جنوبی استفاده می‌شود.

اتمام مراحل تصویربرداری مستند سردار شهید آهنی

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی از اتمام مراحل تصویربرداری مستند سردار شهید رجبعلی آهنی خبر داد و گفت: این اثر در مراحل تدوین قرار دارد و تحقیق و پژوهش کامل در ارتباط با این اثر انجام شده است.

ثقفی اظهار کرد: شهرستان‌های استان از توانمندی‌های خوب فرهنگی و معنوی برخوردار هستند و باید با ایجاد فضا و با مشارکت هنرمندان استان از این قابلیت‌ها در صدا و سیما نهایت استفاده و بهره‌برداری صورت گیرد.

وی از تهیه و پخش 518 خبر، 47 گزارش تولیدی و 136 خبر تصویری از شهرستان نهبندان از ابتدای خردادماه سال گذشته تا تیرماه سال جاری توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی خبر داد و افزود: نهبندان یکی از شهرستان‌های برتر استان در زمینه ارسال و پخش اخبار محسوب می‌شود.

در ادامه این جلسه تعدادی از هنرمندان و خبرنگاران نهبندانی مشکلات، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

 

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول