اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت امور بهره‌برداری شرکت آبفار خراسان جنوبی:

بیشترین هدررفت آب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت امور بهره‌برداری شرکت آبفار خراسان جنوبی گفت: بیشترین هدررفت آب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است.

بیشترین هدررفت آب خراسان جنوبی در بخش کشاورزی است

علی محمدزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به اینکه خشکسالی‌ها سبب شده است که کمیت و کیفیت آب از دست برود، اظهار کرد: صرفه‌جویی در همه نعمت‌های خداوند و به ویژه آب باید مورد تأکید قرار گیرد.

وی افزود: مسئله اهمیت آب با توجه به آیه‌های پرشماری که در قرآن کریم وجود دارد، بر همگان مشخص است و این چنین استنباط می‌شود که حیات تمامی جانداران به آب وابسته است و انسان تا زمانی که از این نعمت خدادادی به وفور بهره‌مند است، ارزش آن را نمی‌داند.

سرپرست معاونت امور بهره‌برداری شرکت آبفار خراسان جنوبی با اشاره به ارزش و جایگاه آب در آموزه‌های دینی، یادآور شد: اسراف در مصرف آب شرب به عنوان مایه حیات همواره در باورهای دینی و اعتقادی مورد تأکید قرار گرفته و مردم بایستی در استفاده‌های روزمره به مصرف درست آب توجه داشته باشند.

محمدزاده با بیان اینکه آب یک نعمت بی‌نظیر خداوند است، تصریح کرد: همه پاکی‌ها از آب است و باید در صرفه‌جویی این نعمت خداوند بیشتر تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه در کشور سالانه شاهد افت سطح آب‌های زیرزمینی هستیم، گفت: افت آب سبب به هم ریختن کیفیت آب می‌شود که باید مردم بیشتر توجه داشته باشند.

سرپرست معاونت امور بهره‌برداری شرکت آبفار خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی نسبت به مصرف بهینه آب از طریق رسانه‌ها و مطبوعات را بسیار مهم دانست و افزود: رسانه‌ها باید نسبت به صرفه‌جویی آب اطلاع‌رسانی دقیقی انجام دهند.

محمدزاده با اشاره به اینکه در کشور کل آبی که جایگزین می‌شود 130 میلیارد مترمکعب است، تصریح کرد: اگر روند مصرف آب به همین شکل ادامه پیدا کند در سال‌های آینده با کسری 10 میلیارد مترمکعبی آب مواجه می‌شویم.

وی استفاده متعادل در مصرف آب را از اصول اساسی اقتصاد اسلامی دانست و گفت: از نظر اسلام و قرآن، مؤمنان باید برای رسیدن به جامعه نمونه و برتر این اصول را در نظام اقتصادی زندگی خود درنظر بگیرند.

سرپرست معاونت امور بهره‌برداری شرکت آبفار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت اصلاح الگوی مصرف آب از دیدگاه قرآن و روایات اهل بیت (ع)، افزود: خداوند در قرآن از نقش آب در آبادانی زمین سخن به میان آورده که آب عامل اساسی در شکل‌گیری شهرها و تمدن‌های بشری است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول