اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی:

8 شبکه جدید دیجیتال در کشور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر 16 شبکه تلویزیونی دیجیتال راه‌اندازی شده و به زودی 8 شبکه دیگر نیز به این شبکه‌ها افزوده می‌شود.

8 شبکه جدید دیجیتال در کشور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، محمد ثقفی در جلسه هم‌اندیشی و بررسی مشکلات حوزه صدا و سیمای شهرستان نهبندان با اشاره به ارسال نوار اخبار مراسم‌ها و برنامه‌های مختلف نهبندان توسط خودروهای برون شهری محور نهبندان به بیرجند و عدم ارسال آن‌ها توسط سیستم‌های الکترونیکی و اینترنتی اظهار کرد: آمادگی داریم تا با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و مکان مشخصی برای ارسال اخبار در این شهرستان توسط فرماندار نهبندان، صدا و سیمای استان امکانات لازم را در این زمینه تهیه کند.

وی از راه‌اندازی باشگاه خبرنگاران جوان در نهبندان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با تحقق این مهم می‌توانیم از استعداد خبرنگاران و جوانان این شهرستان نهایت استفاده را ببریم و به معرفی بیشتر نهبندان بپردازیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی با بیان اینکه نهبندان با توجه به همجواری با کشور افغانستان و سیستان و بلوچستان در خط مقدم تهاجم فرهنگی دشمن واقع شده است، گفت: راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی دیجیتال در این شهرستان به نحوی می‌تواند از گرایش جوانان به ماهواره و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی آن جلوگیری به عمل آورد.

ثقفی تصریح کرد: کیفیت صدا و تصویر، تنوع برنامه‌های مطابق با هر قشر و هر سلیقه، دسترسی به اطلاعات روز و توجه به برنامه‌های مورد علاقه جوانان از دلایل عمده و مهم گرایش مردم به ویژه نسل جوان به ماهواره است.

وی گفت: سازمان صدا و سیما با راه‌اندازی فرستنده تلویزیونی دیجیتال امکان برخورداری خانواده‌ها از 16 شبکه را در داخل منازل مردم فراهم می‌آورد و به زودی تعداد هشت شبکه دیگر به این شبکه‌ها افزوده می‌شود.

*راه‌اندازی ایستگاه‌های گیرنده تلویزیونی در روستاها

معاون فنی مرکز صدا و سیمای خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: برای راه‌اندازی ایستگاه‌های گیرنده تلویزیونی نیازمند اطلاعات عمومی، همکاری مردمی و تجهیزات هستیم.

محمدحسین معمارزاده تهرانی با بیان اینکه به منظور تامین اطلاعات عمومی نیازمند پیشنهادات، نظرات، مشکلات و ظرفیت‌های هر روستا و منطقه هستیم تا براساس آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم، گفت: با همکاری مردم که در حقیقت همان همکاری شوراهای اسلامی شهر و روستا برای واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد این ایستگاه‌هاست تاکنون بیش از 80 درصد شوراهای اسلامی استان در این زمینه با صدا و سیما همکاری داشتند.

وی ادامه داد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با سازمان صدا و سیمای کشور تجهیزات در اسرع وقت آماده و در محل نصب می‌شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول