اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده مرزبانی استان اردبیل:

مرزهای اردبیل امنیت با‌ ثبات دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: مرزهای استان اردبیل از یک ثبات امنیتی برتر و شاخص نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است.

مرزهای اردبیل امنیت با‌ ثبات دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید مصطفی موسوی صبح امروز در مراسم معارفه فرمانده مرزبانی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: در بین مرزهای کشورمان مرز استان اردبیل با جمهوری آذربایجان، مرز با ثبات، کم حاشیه و کم دغدغه‌‌ای است به طوری که در سال‌های اخیر با کمترین چالش‌ها و مشکلات توانسته‌ایم برخی نواقص و خطرات مرزی را نیز به صورت دو جانبه پیش‌بینی  پیشگیری کرده و از وقوع آسیب‌های تهدید‌آمیز جلوگیری کنیم.

وی اجرای موفق طرح انسداد مرزها را به عنوان یکی از طرح‌های موفق مرزبانی جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد و افزود: با اجرای کامل طرح انسداد مرزها به رغم هزینه‌بر بودن آن از ورود و خروج غیرقانونی و برخی آسیب‌های احتمالی جلوگیری شده که این طرح در شهرستان مرزی پارس‌آباد و بیله‌سوار نیز در حال اجراست.

موسوی ورود گرازهای وحشی به زمین‌های کشاورزی و تخریب محصولات زارعان را یکی از دغدغه‌های مرزداران غیور پارس‌آباد اعلام کرد و گفت: با تکمیل طرح انسداد فیزیکی مرزها در پارس‌آباد نه تنها از این آسیب جلوگیری می‌شود بلکه حراست از مرزها نیز کنترل و تقویت می‌شود.

فرمانده مرزبانی استان اردبیل به عملکرد مطلوب مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در حوزه عمرانی اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه در دو سه سال اخیر اعتبارات خوبی به مرزبانی استان اردبیل اختصاص یافته به طوری که امروز در اکثر پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی آبرسانی، برق‌رسانی، راهسازی و تجهیز پاسگاه‌ها و برجک‌های مرزی به سیستم‌های الکترونیکی را شاهد بودیم.

وی ضرورت ساماندهی و ساحل‌بندی رودخانه ارس را در پیشگیری از تخریب‌های فصلی و سیل‌های شکل ‌گرفته در این منطقه ضروری توصیف کرد و افزود: با اجرای این پروژه علاوه بر افزایش ضریب امنیت مرزها از پیشروی رود ارس جلوگیری شده و نسبت به آزادسازی مناطق حاشیه این رودخانه اقدامات لازم انجام شده است.

موسوی تصریح کرد: مرزداران غیور منطقه پار‌س‌آباد و بیله‌سوار با هوشیاری و دقت کامل اوضاع و احوال را رصد می‌کنند و تلاش می‌کنند در این رسالت تیزبینی و درایت خود را فدای برخی فعالیت‌های احساسی و زودگذر نکنند.

در این مراسم فرماندار پارس‌آباد نیز در سخنانی امنیت پایدار مرزها را نشات گرفته از اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی توصیف کرد و گفت: دشمنان ما توان کوچکترین تحرک علیه نظام اسلامی را ندارند.

ولی کریمی با اشاره به قدرت و صلابت ایران اسلامی در عرصه‌های بین‌المللی و غافلگیر کردن دشمنان در سنگر توطئه و شیطنت خود دشمنان گفت: یکی از زیباترین جلوه‌های این امنیت پایدار امنیت مرزهای ایران اسلامی است که در حوزه استان اردبیل و شهرستان پارس‌آباد با کمترین چالش دوستی‌ها و رفاقت‌ها برقرار است.

وی به توسعه روز افزون شهرستان پارس‌آباد و مهاجرپذیر بودن این شهرستان اشاره کرد و خواستار راه‌اندازی کلانتری 12 در پارس‌‌آباد و تقویت نیروهای هنگ مرزی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از خدمات علی طاهری فرمانده سابق هنگ مرزی پارس‌آباد قدردانی و اردشیر جوان‌شیر به پیشنهاد فرمانده مرزبانی استان اردبیل و با حکم فرماندهی مرزبانی ناجا به مدت سه سال به عنوان مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی پارس‌آباد معرفی شد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول