اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ارومیه:

راهیان نور در حراست از مرزهای سیاسی نقش دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار ارومیه گفت: راه‌اندازی راهیان نور آذربایجان‌غربی در حراست از مرزهای سیاسی استان نقش مهمی دارد.

راهیان نور در حراست از مرزهای سیاسی نقش دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد شریف‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم آغاز سفر کاروان‌های راهیان نور در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: با توجه به اینکه نیروهای مسلح منطقه و مردم آذربایجان‌غربی در طول هشت سال جنگ تحمیلی فشارهای متعددی را متحمل شده‌اند، لازم است تا این استان پذیرای کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور باشد.

وی افزود: راه‌اندازی راهیان نور در استان به منظور قدردانی از زحمات مردم و نظامیان هشت سال جنگ تحمیلی در راستای حفظ و حراست از مرزهای سیاسی استان و خود منطقه، نقش مهم و سازنده دارد.

شریف‌نژاد در ادامه گفت: تلاش می‌شود تا شهرت و میزبانی مردم میهمان‌نواز استان و اشاعه فرهنگ استان با نمود معنوی مناطق عملیاتی به صورت تصویری و نوشتاری به مردم کشور نشان داده شود.

فرماندار ارومیه با اشاره به ساماندهی گلزار شهدای ارومیه تصریح کرد: آذربایجان‌غربی در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی شهدای زیادی تقدیم میهن اسلامی کرده ولی فضای عمومی گلزار شهدا برای پذیرش کاروان‌های راهیان نور و حتی مردم شهر ارومیه مناسب نبوده و لازم است تا با همکاری مسئولان و دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های حجمی در این منطقه صورت گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد فضای آموزشی در پادگان مالک اشتر ارومیه خاطرنشان کرد: در این پادگان رزمندگان بسیاری تربیت شده که بازدید کاروان‌های راهیان نور از این پادگان می‌تواند یادآور خاطرات رزمندگان و شهدای اسلام باشد. 

شریف‌نژاد با بیان اینکه در هشت سال جنگ تحمیلی در منطقه دره شهدا وقایع بسیاری روی داده است، گفت: با وجود رویداد‌های بسیار در دوران جنگ تحمیلی‌ و تقدیم شهدای هشت سال دفاع مقدس متاسفانه هیچ نماد شاخصی در این منطقه وجود ندارد.

فرماندار ارومیه خاطرنشان کرد: ساخت مجتمع فرهنگی شهید باکری و بازسازی خانه شهید امینی، برگزاری نمایشگاه عکس و یادواره شهدا از فعالیت‌های دیگری است که در دست اقدام است.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول