اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت تصویب در استان صورت می‌گیرد؛

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای دو سال در قزوین

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری دومین و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان در سال 92 و 94 در قزوین در صورت تصویب اعضای شورای برنامه‌ریزی استان قزوین خبر داد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای دو سال در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سید صادق رضایی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره ملی و اولین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین برگزار شد، بیان کرد: یکی از سرمایه‌های کانون، اعتمادی است که خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان نسبت به مربیان و برنامه‌های ما دارند.
وی ادامه داد: هدف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری جشنواره‌ها متفاوت‌تر از دیگر جشنواره‌ها است، ما می‌خواهیم فعالیتی را تعمیق بخشیم، فعالیتی در مراکز فرهنگی و هنری بهتر و بیشتر انجام شود و فعالیتی که چندین سال است در مراکز اجرا می‌شود بیشتر دیده شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: مخاطبان اصلی ما کودکان و نوجوانان هستند و این قشر به یک محل امنی نیاز دارند که مراجعه کرده و در خصوص آنچه گرایش دارند، فعالیت‌هایی انجام دهند و این امر دارد صورت می‌گیرد.
وی عنوان کرد: کودک و نوجوانی که مربی اختصاصی، فضای مختص به خود، امکانات، تجهیزات و بیش از 10 هزار نسخه کتاب دارد و اعتماد نیز وجود دارد به مرکز فرهنگی و هنری مراجعه کرده و برابر سلیقه خود از بیش از 40 فعالیت ما استفاده می‌کند.
رضایی اعلام کرد: از بین این فعالیت‌ها، نمایش عروسکی و تئاتر، فیلم کودک و قصه‌گویی به صورت جشنواره دو سالانه برگزار می‌شود و ما اجازه نداده‌ایم امکاناتی که متعلق به کودکان و نوجوانان است برابر سلیقه خود هزینه کنیم.
وی تأکید کرد: آنها که عالمانه و عاشقانه وارد فضای فرهنگی و هنری کودکان می‌شوند می‌دانند اگر بخواهیم تحولی در هر قسمت از جهان هستی، جامعه و خانواده انجام شود باید ابتدا این تحول در بخش کودکان و نوجوانان صورت گیرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خصوص سینمای کودک در کانون توضیح داد: نکته‌ای که در بحث سینما مغفول مانده این است که آیا مخاطب و سرمایه اصلی را مورد توجه قرار دادیم، تنها راه نجات این کشور در بخش سینما این است که فقط به مخاطب اصلی سینمای کودک و نوجوان فکر کنیم و نیاز آنها را شناسایی کرده، برای‌شان فیلم ساخته و رشد و تعالی آنها را در این فیلم‌سازی دیده و اینکه آنها از دیدن فیلم لذت برده و به معرفت بالاتری برسند.
وی تصریح کرد: در بحث کتاب و کتابخوانی نیز به این صورت است اگر می‌خواهیم به فرهنگ کتابخوانی عمق بخشیم باید از بخش کودکان و نوجوان آغاز کنیم و این امر در عمل باید صورت گیرد و باید مخاطب را شناخته و به دنیای کودکان و نوجوانان امروز برگردیم و شناسایی این قشر و معرفت به نیاز آنها و از دریچه دید آنها جهان را دیدن و برای آنها کتاب نوشتن، شعر گفتن، فیلم و انیمیشن ساختن موجب می‌شود که تحول فرهنگی مدنظر در جامعه ایجاد می‌شود و البته کار بسیار سختی است.
رضایی گفت: ما احساس کردیم می‌شود یک برنامه را به خود بچه‌ها سپرد برای نمونه فیلم‌سازی کرده و برای خود بسازند،  جشنواره فیلم کودکان برای کودکان باید کودک محور باشد و تمام مدیران باید موظف شوند از بین مجموعه مخاطبان امکانات در اختیار 10 کودک پسر و 10 کودک دختر گذارند زیرا با پایان این جشنواره، کلید دومین جشنواره زده می‌شود و باید به مخاطبان خود اعتماد کنیم.
وی در خصوص برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان در قزوین خاطر نشان کرد: از دیدگاه ما حداقل سه سال باید این جشنواره در قزوین بماند و اگر استانداری سرمایه این استان را برای کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری می‌کند 10 سال بعد درو می‌کند زیرا اشتغال ایجاد شده و سطح مدنیت این استان بالاتر از دیگر جاها قرار می‌گیرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تأکید کرد: توجه به کودکان و نوجوانان سرمایه‌گذاری برای امروز و فردا است و امیدواریم اعضای شورای برنامه‌ریزی استان جزو مصوبات‌شان باشد در سال 92 و 94 دومین و سومین جشنواره بین‌المللی را در قزوین داشته باشیم.
در ادامه مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین اظهار کرد: از سه ماه قبل جلسات متعدد برای برگزاری این جشنواره در قزوین آغاز شد و 460 فیلم از ایران و 220 فیلم از 25 کشور خارجی در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان در قزوین شرکت کردند.
طیب ملکی‌پور افزود: پس از بررسی فیلم‌های ارسالی، 90 فیلم آماده داوری در جشنواره شد و در این جشنواره پخش فیلم‌های منتخب در سه سینمای قزوین صورت گرفت و در کنار این امر، برگزاری چهار کارگاه‌ آموزشی را برای مربیان داشتیم و استقبال بسیاری را شاهد بودیم.
وی یادآور شد: با برگزاری این جشنواره شور و نشاط اجتماعی را در استان داشتیم و در سال جاری برای نخستین بار از کتاب «فیلم‌سازی آسان» مخصوص کانون و برای بچه‌ها در این مراسم رونمایی می‌شود.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان قزوین در پایان با تشکر از مسئولان استان در حمایت از برگزاری این جشنواره، از مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان درخواست کرد تا جشنواره بین‌المللی کودکان برای کودکان در این استان بماند و در سال‌های آتی نیز در قزوین برگزار شود.
در پایان این مراسم از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان برای کودکان تقدیر شد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول