اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک منتقد سینما و تلویزیون:

فیلمساز کودک باید رفتار آنان را تماشا کند

خبرگزاری فارس: یک منتقد سینما و تلویزیون گفت: هر فیلمسازی که می‎خواهد از کودک فیلم بسازد باید به تماشای رفتار کودک بپردازد و آنها را مورد کنکاش قرار دهد.

فیلمساز کودک باید رفتار آنان را تماشا کند
علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد چگونگی رسیدن به شناخت درباره کودکان اظهار داشت: اگر سینما به شغل خاصی نزدیک شده و درباره آن فیلم بسازد، باید در مورد آن شغل آگاهی داشته باشد که این آگاهی از طریق تماشا به دست می‌آید.
وی افزود: پس هر فیلمسازی که می‎خواهد از کودک فیلم بسازد باید به تماشای رفتار کودک بپردازد و آنها را مورد کنکاش قرار دهد.
یک منتقد سینما و تلویزیون با بیان اینکه دنیای هنر، تصویر و تماشا است، تصریح کرد: اگر دنیای کودک توسط فیلمنامه نویس درست فهمیده شود، هنرمند نیز آن را به درستی روایت می‌کند.
وی ادامه داد: فیلمنامه نویسان باید به سهم کودک در سینما توجه کنند و با تماشای این دنیا یک روایت صادقانه داشته باشند.
رحیمی کمبود ذوق و قریحه را یکی از مشکلات سینمای کودک دانست و بیان داشت: باید برای مشکلات سینمای کودک و نوجوان چاره اندیشی شود، زیرا سینمای ایران در زمینه سینمای کودک ضعیف است.
وی اضافه کرد: فیلم‌سازان می‌توانند در قالب فیلم بسیاری از مسائل را مطرح کنند همچنین مشکل سینمای کودک امروز مشکلاتی است که برخی تهیه‌کنندگانی که هویت سینمای ایران را زیر سوال برده‌اند، انجام می‌دهند.
یک منتقد سینما و تلویزیون با اشاره به اینکه،  امروزه در آستانه هزاره سوم موضوع کودک دارای اهمیت بسیاری است و این امر را فیلمسازانی که دغدغه کار برای کودکان و نوجوانان دارند به خوبی می‌دانند، اضافه کرد: بخش مسابقه فیلمنامه نویسی در جشنواره فیلم کودک و نوجوان اقدام نوینی بود که هنرمندان شرکت‌کننده در این بخش آثار ارزشمندی ارائه کردند و باید این راه در عرصه فیلمسازی تداوم داشته باشند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول