اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تحلیل‌گر و مددکار اجتماعی:

تماشاى برخی فیلم‌های تلویزیون از عوامل خشونت کودکان است

خبرگزاری فارس: یک تحلیل‌گر و مددکار اجتماعی گفت: برخی فیلم‌ها و بازی‎های رایانه‎ای کودک و نوجوان نمایانگر اوج خشونت در زیباترین و فریبنده‎ترین جلوه‎ها است و یکى از عوامل خشونت، تماشاى تلویزیون محسوب می‌شود.

تماشاى برخی فیلم‌های تلویزیون از عوامل خشونت کودکان است

رویا انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: فیلم‌سازان کودک و نوجوان باید همیشه تفکر تربیت صحیح کودکان را از طریق ساخت برنامه‌های متنوع و آموزشی و تربیتی لحاظ کنند، زیرا کودکان بیش از سایر اعضای خانواده برای تماشای فیلم علاقه نشان می‎دهند.

وی با بیان اینکه بیشتر موضوعات اختصاصی به فیلم‎‎ها و بازی‎های کودکان خشونت است و بیشتر برنامه‎سازان سعی دارند به وسیله آن مخاطبان زیادی جذب کنند، بیان داشت: بحث تلویزیون و سینما و خشونت در کودکان یکى از پر سر و صداترین موضوعات دنیاى حاضر است، به گونه‎اى که کمتر اندیشمندى را مى‎توان یافت که در این موضوع حرفی نزده باشد، به ویژه اگر اندیشمندى اجتماعى باشد.

این تحلیل‌گر و مددکار اجتماعی ادامه داد: در دنیاى امروز خشن بودن نشانه قدرت است و جذابیت زیادى دارد، انسان‎ها در لحظاتى که تحت فشار هستند، خشن مى‎شوند و در همین لحظات نوجوانان و بزرگسالان به باورهاى قدیمى خود، درباره نقش خشونت در جامعه و رفتارهاى افراد رجوع مى‎کنند، باورهایى که بخش عمده‎اى از آنها متأثر و برگرفته از تلویزیونى است.

وی گفت: برخی فیلم‎ها و بازی‎های رایانه‎ای کودک و نوجوان نمایانگر اوج خشونت در زیباترین و فریبنده‎ترین جلوه‎ها است و یکى از عوامل خشونت، تماشاى تلویزیون است.

انصاری ادامه داد: در تمام بررسى‎هایى که در آمریکا و کانادا صورت گرفته، معلوم شده که قرار گرفتن طولانى کودکان در معرض تلویزیون رابطه مثبتى با پرخاشگرى فیزیکى دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید تنها به جنبه کمی خشونت در جامعه توجه داشت، تأکید کرد: پژوهشگران استدلال کرده‎اند که اندازه‎گیرى کمّى خشونت به تنهایى داراى اهمیت نیست، بلکه ظهور آن دسته از اشکال خشونتى که مى‎تواند تأثیرات بالقوه‎اى بر بینندگان بگذارد مهم است و خشونت محسوب می‎شود، به همین دلیل باید برنامه‎هاى تلویزیونى را از لحاظ خشونت درجه‌بندى کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول