اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تصویب شورای برنامه‌ریزی

صندوق حمایت از پژوهشگران قم تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان تشکیل خواهد شد.

صندوق حمایت از پژوهشگران قم تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان قم، با اشاره به وضعیت جذب اعتبارات تملک دارایی استان، ضرورت جذب کامل اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی را یادآور شد و گفت: با توجه به پیگیری‌های به عمل آمده برای تصویب و تخصیص اعتبار برای پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی استان، در زمان باقیمانده تا پایان سال مالی 90 باید جذب اعتبارات به صورت کامل صورت گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اهمیت تدوین برش استانی برنامه پنجم توسعه در بخش کشاورزی و بومی‌سازی آن مطابق با اقتضائات و شرایط استان اظهار کرد: برنامه پنجم توسعه کشور باید به طور کامل بررسی شده و با احصاء وظایف دستگاه‌ها در کل کشور، وظایف استانی تدوین و بر این اساس راهکارهای تحقق و نیل به این اهداف و وظایف مشخص شود.

استاندار قم اولویت‌بندی طرح‌های ضروری در بخش کشاورزی را امری مهم خواند و افزود: قانون برنامه پنجم توسعه شاخص‌هایی را برای بخش کشاورزی تعیین کرده اما با توجه به شرایط اقلیمی و بومی استان، این شاخص‌ها باید با اقتضائات استان تطبیق داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر الگوی کشت به توسعه باغات باید رویکرد اصلی در تدوین برش استانی برنامه پنجم باشد خاطر نشان کرد: با توجه به وضعیت بخش کشاورزی در استان قم به ویژه در بخش شیلات، دام و طیور، نیل به شاخص‌هایی بیش از موارد تعیین شده در برنامه پنجم امکان‌پذیر است و تلاش مدیران باید در این سمت و سو باشد.

موسی‌پور با اشاره به ضرورت حمایت از صاحبان ایده، تشکیل صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران را امری ضروری خواند.

همچنین در این جلسه گزارشی از روند جذب اعتبارات توسط دستگاه‌های اجرایی استان ارائه شد که با تصویب شورای برنامه‌ریزی استان صندوق حمایت از فناوران و پژوهشگران در استان قم تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول