اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه:

تولید پاپوش سنتی گهواره مطابق جامعه جهانی یونسکو است

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: تولید پاپوش سنتی محلی گهواره مطابق جامعه جهانی یونسکو است.

تولید پاپوش سنتی گهواره مطابق جامعه جهانی یونسکو است

نصرت‌اله سپهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه با اشاره به آموزش پاپوش تابستانی در گهواره کرمانشاه اظهار کرد: در زمانی نه چندان دور مردم، بسیاری از مایحتاج خود را تامین می‌کردند که یکی از آنها بافت گیوه در ایام فراغت مردم بود.

سپهر ادامه داد: پاپوش سنتی در تابستان بسیار خنک با‌دوام‌، سبک و راحت است و یکی از ویژگی‌های خوب این پاپوش سنتی محلی تولید آن مطابق جامعه جهانی یونسکو است.

معاون صنایع‌دستی استان کرمانشاه با اشاره به مطابق بودن تولید پاپوش با جامعه جهانی یونسکو گفت: این برای استفاده‌کنندگان و تولید‌کنندگان باعث افتخار است که صنایع‌دستی کهن ما مورد پذیرش جامعه جهانی است.

وی این موضوع را نشان از سابقه درخشان صنعتی فرهنگی مردم فهیم این سرزمین دانست و تصریح کرد: باید به ارزش‌های والای ایران اسلامی افتخار کنیم.

سپهر با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع‌دستی در طاویران کرمانشاه اظهار کرد: مردم روستاهای کرمانشاه اهل کار، تلاش و کوشش هستند‌.

وی با بیان اینکه ما برآنیم تا از انرژی مثبت تلاشگری مردم روستا بیشترین بهره‌برداری را کنیم، ادامه داد: یکی از راه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت مردم بالا بردن دانش تخصصی روستائیان است که باید فراگیر‌تر شود.

معاون صنایع‌دستی در پایان با اظهار امیدواری گفت: باید فرهنگ کسب تجربه هنری و دانش فنی ما در جامعه نهادینه شود و رسیدن به این موضوع خواست خانواده‌ها با تشویق فرهنگ کار و  مساعدت‌های مالی دولتی امکان‌پذیر است‌.

انتهای پیام/خ30/ف4004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول