اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با داشتن 25 درصد منابع نفت و گاز کشور

10 درصد صنایع پایین دستی نفت حق کهگیلویه و بویراحمد است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با داشتن 25 درصد منابع نفت و گاز کشور، 10 درصد صنایع پایین دستی نفت حق کهگیلویه و بویراحمد است.

10 درصد صنایع پایین دستی نفت حق کهگیلویه و بویراحمد است

اکبر نیکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان اینکه گچساران امروزه به عنوان بام نفتی در صنعت نفت ایران شناخته شده است، گفت: نفت و گاز یکی از محورهای چهارگانه توسعه در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول ارشد استانی بیان داشت: این موهبتی بزرگ است که خداوند به مردم استان ارزانی داشته و باید ما مسئولان با درایت و مدیریت بهتر کام مردم استان را با این ظرفیت شیرین کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ذکر این مطلب که نباید با اهمال و سستی به گونه‌ای کار شود که تنها دود و بوی نفت و گاز به مشام مردم این استان به خصوص مردم گچساران برسد، ابراز داشت: صنایع پایین دستی نفت می‌توانند کار و تولید و اشتغال‌زایی را به واسطه این منابع عظیم خدادادی در استان رونق دهند.

نیکزاد بیان کرد: باید تلاش کنیم که در حالتی حداقلی بیش از 10 درصد صنایع مربوط به نفت و گاز کشور را در اختیار داشته باشیم تا بتوانیم از قبال آن‌ها به توسعه استان در بخش صنعتی کمک کرده و اشتغال را بیش از آن‌چه که امروز وجود دارد فراهم سازیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اکنون 2 پروژه پتروشیمی در استان و در شهرستان‌های کهگیلویه و گچساران وجود دارد که پتروشیمی گچساران توفیقی نسبی داشته ولی واحد پتروشیمی دهدشت چنین وضعیتی ندارد.

نیکزاد با بیان اینکه در این زمینه سرمایه‌گذار توانمند نداشته‌ایم، تصریح کرد: نمایندگان مردم در مجلس به جد پیگیر این موضوع هستند و قرار است که بانک‌ها نیز در این زمینه به میدان بیایند و ما نیز همراه با سایر مسئولان و به خصوص نمایندگان موضوع را بیش از گذشته پیگیری می‌کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بار دیگر با تأکید بر اینکه گردشگری، نفت و گاز، آب و راه چهار محور اصلی توسعه در استان هستند، خاطرنشان کرد: این چهار محور توسعه با یکدیگر قرابت و نزدیکی دارند و توسعه هر کدام از آن‌ها مستلزم توفیق در پیشرفت و توسعه در امور زیربنایی دیگری است.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول