اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی شیراز صورت می‌گیرد

حضور فعال صنایع دستی استان فارس در نمایشگاه شیراز

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس از حضور چشم‌گیر صنایع دستی فارس در هشتمین نمایشگاه بین‌المللی شیراز خبر داد.

حضور فعال صنایع دستی استان فارس در نمایشگاه شیراز

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، همت محمدی اظهار داشت: صنایع دستی استان فارس به عنوان بخشی از توان گردشگری در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری شیراز حضوری فعال می‌یابد.

وی با تاکید بر نقش هنرمندان و صنعتگران فارس در خلق آثار بدیع افزود: نمایشگاه امسال که ویژه گردشگری است یک ویژگی دارد و آن حضور بخش خصوصی فعال درحوزه گردشگری است.

محمدی بیان کرد: حضور تعاونی‌های فعال در حوزه صنایع دستی به تعداد 29 تعاونی با مدیریت اتحادیه صنایع دستی این استان نشان از عزم جدی این حوزه برای نقش‌آفرینی در توسعه اقتصادی این استان بر مبنای گردشگری دارد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی فارس با اشاره به ظرفیت‌های موجود بخش خصوصی در حوزه صنایع دستی بیان کرد: امسال شاهد حضور پررنگ بخش خصوصی و تشکل‌های غیردولتی مرتبط در این نمایشگاه خواهیم بود.

محمدی در ادامه گفت: از مجموع سالن‌های اختصاص یافته به نمایشگاه امسال 1.5 سالن با ظرفیت 114 غرفه به معرفی هنرهای سنتی و بومی این استان اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه در این نمایشگاه تلاش عمده بر انجام کار زنده توسط هنرمندان صنایع دستی است، خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد غرفه‌ها و تنوع رشته‌های صنایع دستی، پیش‌بینی می‌شود که امسال غرفه‌های صنایع دستی کیفیت و غنای خاصی داشته باشد.

محمدی در پایان با تاکید بر وجود آثار و بقایای تمدنی موجود در فارس و اشیای بازمانده که تمام‌ آنها نشان از غنای فکری و حس زیبایی‌شناسانه این هنرمندان دارد، گفت: صنایع دستی فارس اوج تبلور هنری مردمی است که نیازهای روزانه و زندگی خود را تشخیص داده و هنر را به شکل کاربری آن وارد زندگی خود کرده‌اند و طبیعی است این هنر با زندگی و تاریخ این مردم عجین شده، به اوج رسیده و به نسل امروز انتقال یابد.

انتهای پیام/آ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول