اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قرچک صورت گرفت

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان

خبرگزاری فارس: نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان روستایی در روستای صالح‌آباد از توابع بخش قرچک گشایش یافت.‌

برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، بعدازظهر امروز نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان روستایی در مسجد حضرت صاحب ‌الزمان (عج) روستای صالح‌آباد از توابع بخش قرچک با حضور بخشدار و جمعی از مسئولان محلی گشایش یافت‌.

بخشدار قرچک مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری‌ از ابتدای فعالیت دولت نهم و دهم تمام‌ تلاش دولت‌مردان معطوف بر ایجاد اشتغال خانگی و تولید صنایع دستی و بومی برای رفع مشکل بیکاری است که در این راستا دولت تسهیلات ویژه‌ای را به این امر اختصاص داده است.

حبیب‌اله ابراهیمی افزود: به منظور حمایت از ایجاد مشاغل خانگی و گسترش روز افزون آن در روستاهای قرچک و تلاش برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه افراد به شهرستان‌های هم‌جوار ‌با توجه به طرح‌های ‌ارائه شده توسط کارآفرینان ‌تسهیلات ‌ویژه در کمترین زمان ممکن‌ به متقاضیان پرداخت شده و این امر ادامه دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در گذشته نه چندان دور در اکثر خانه‌های شهری و روستایی تعدادی از زنان با مشارکت در امور کشاورزی و دامپروری با تولید صنایع دستی در منازل یا نشستن در پشت دارهای قالی مشغول به فعالیت و تولید بودند.

ابراهیمی در پایان عنوان کرد: از این طریق با کمک به نان‌آور خانواده هم چرخ زندگی را به حرکت در می‌آوردند و هم در زمینه صادرات و پیشرفت اقتصاد شهر خود نقش مهمی را ایفا می‌‌کردند، اما در حال حاضر این امر کم‌رنگ شده و بسیاری از مردم مصرف‌کننده شده‌اند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول