اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

فاز نخست منطقه گردشگری کفه‌نمک سیرجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان فاز نخست منطقه گردشگری کفه‌نمک شهرستان سیرجان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فاز نخست منطقه گردشگری کفه‌نمک سیرجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، بخشدار مرکزی سیرجان ظهر امروز در حاشیه افتتاح این طرح اظهار داشت: منظره زیبای کفه‌نمک در 27 کیلومتری جنوب غربی شهرستان و محور روستایی خیرآباد که بیش از 35 هزار هکتار وسعت دارد، واقع شده و از نمک پوشیده شده است.

محمدجواد خادمی افزود: توسط تعاونی همیار دهیاری‌های سیرجان در مرحله اول 700 میلیون ریال اختصاص یافت و در فاز نخست باغ نمکی به وسعت یک هکتار، پارک کودک، ایستگاه نجوم، چایخانه سنتی، طرح پرواز بات پاراگرایدر و پارکینگ 5 هزار متر مربع به همراه بوفه‌های اغذیه و بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی و محلی احداث شد.

وی بیان داشت: این طرح گردشگری که بهترین نقطه کشور از نوع خود است، منظره طبیعی نمک را به وسعت 35 هزار هکتار دارد که قدمت آن نامحدود است و در حال حاضر ما با توجه به اعتبار موجود 11 هکتار از این منظره زیبای نمکی را به طرح گردشگری اختصاص دادیم که یک هکتار برای تأسیسات و 10 هکتار برای فضای گردشگری تخصیص یافته است.

به گزارش فارس، منظره زیبای کفه‌نمک سیرجان بسیار دیدنی و در شب‌های مهتابی این منظره بیش از یک‌هزار نفر تماشاچی را از سیرجان و شهرستان‌های اطراف دارد که همانند منطقه‌ای از برف پوشیده است و خیلی از گروه‌های پیاده‌روی ورزش خود را به عنوان مهتاب‌نوردی در این کفه انجام می‌دهند.

انتهای پیام/و30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول