اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

طرح گردشگری پنجره‌ای به سوی دنیای کوچک در ملایر به اتمام می‌رسد

خبرگزاری فارس: شهردار ملایر با بیان اینکه طرح گردشگری پنجره‌ای به سوی دنیای کوچک در ملایر تا پایان امسال به اتمام می‌رسد، گفت: ملایر چهارمین منطقه‌ای است که بعد از شهرهای ژاپن، چین و بلژیک این کار بزرگ را انجام داده است.

طرح گردشگری پنجره‌ای به سوی دنیای کوچک در ملایر به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، علیرضا امامی صبح امروز در بازدید از پروژه بزرگ گردشگری بین‌ا‌لمللی مینی‌ورد در جمع خبرنگاران و مسئولان شورای شهر ملایر اظهار داشت: هدف از ساخت این مجموعه توسعه گردشگری بومی و آشنایی مردم با مکان‌های تاریخی و گردشگری در ایران و جهان است.

وی گفت: این پروژه از بزرگترین تحولات ملایر از سال 86 تاکنون است و شهرستان ملایر چهارمین منطقه‌ای است که بعد از ژاپن، چین و بروکسل این کار بزرگ را انجام داده است.

شهردار ملایر افزود: این پروژه در زمینی به مساحت 48 هکتار و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال به منظور جذب گردشگران خارجی و داخلی، توسعه صنعت گردشگری، افزایش مدت اقامت گردشگران از متوسط چهار ساعت به هشت ساعت، افزایش سرانه شهروندان، جذب سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و توسعه گردشگری بومی در حال ساخت است و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: دریاچه‌ای که در این پروژه طراحی شده بعد از دریاچه آزادی بزرگترین دریاچه مصنوعی در کشور است و قرار است آبشارهای معروف دنیا از جمله نیاگارا در اطراف دریاچه در مقیاس یک دهم طراحی و ساخته شود.

امامی ادامه داد: تعداد 138 اثر تاریخی مطرح ایران و جهان در این فضا در مقیاس یک دهم ساخته می‌شود که بالای 15 اثر تاریخی و گردشگری خارجی هشت تا 9 کشور دنیا است.

وی افزود: بقیه آثار مربوط به ایران است که از جمله این آثار می‌توان به سرباز گمنام، سی و سه پل، پرسپولیس تخت جمشید، بوعلی، حافظیه، دروازه قرآن و آثار تاریخی دیگر اشاره کرد.

شهردار ملایر در پایان گفت: این پروژه ملایر را در آستانه تحولی بزرگ قرار خواهد داد و شهرستان ملایر را در کشور و در دنیا بی‌نظیر خواهد کرد.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول