اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

مدیران برگشت اعتبارات را بر انجام غیر فنی کارها ترجیح دهند

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شیب تند جذب اعتبارات عمرانی در روزها و ماه‌های آخر فرصت جذب گفت: مدیران برگشت اعتبارات را بر انجام غیر فنی کارها ترجیح دهند.

مدیران برگشت اعتبارات را بر انجام غیر فنی کارها ترجیح دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اکبر نیکزاد بعد از ظهر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و دستور کار بررسی اعتبارات جذب نشده دستگاه‌های اداری در سال گذشته آغاز شد، اظهار کرد: اکنون که در ماه‌های آخر جذب اعتبارات عمرانی سال 90 هستیم، مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی توجه کنند که الزامی وجود ندارد که حتما و به هر شکلی این اعتبارات مانده جذب شود زیرا کار با کیفیت و ماندگار از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این نکته که اگر اعتبارات برگشت بخورد و به خزانه برگردد بسیار بهتر از این است که پروژه‌ای بدون مطالعه و کار کارشناسی اجرا شود، افزود: با این کار هزینه بیت‌المال را دور ریختیم زیرا کاری که با این عجله انجام دادیم رضایت مردم را جلب نکرده و پول مردم را هم هزینه آن کردیم.

نیکزاد ادامه داد: پولی که در استان‌ها جذب نمی‌شود، به خزانه جمهوری اسلامی ایران بر می‌گردد نه بیگانگان، که بر این اساس مدیران به شدت این مهم را در دستور کار قرار دهند که اگر امکان اجرای طرح یا پروژه‌ای نیست با این توجیه که فرصت کم است و این پول باید مصرف شود، به هیچ عنوان آن را شروع نکنند. 

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد جابجایی اعتبارات و تزریق پول به پروژه‌هایی که هم نیاز مردم هستند و هم گیر پول هستند را راهی مناسب برای برگشت نخوردن اعتبارات در این استان دانست.

وی گفت: متاسفانه برخی مدیران و در برخی پروژه‌ها و تصمیم‌ها دچار بخشی‌نگری شدند به طوری که گاها در کنار پروژه‌ای که در یک منطقه امکان جذب آن نیست، پروژه‌ای دیگر وجود دارد که نیاز شدید مردم است که در این جا لازم است مدیر با رد و بدل کردن توافقات و اصلاحیه‌ها، اعتبارات را از پروژه‌ای که امکان اجرای آن نیست به طرح دیگری انتقال دهد.

نیکزاد تصریح کرد: نباید کارها را به روزها و ماه‌های آخر موکول کرد که اکنون نگران این باشیم که کیفیت فدای سرعت در انجام کارها و پروژه‌ها نشود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: کاری که بدون مطالعه و بدون کیفیت انجام شود نه تنها رضایت مردم را به دنبال ندارد بلکه اگر آن کار 100 میلیون تومان هزینه داشته باشد ولی میلیاردها به نظام ضربه می‌زند که در چنین مواقعی بهتر آن است که پول به خزانه برگردد.

به گزارش فارس، بر اساس آخرین اخبار، طرح دو فوریتی تمدید دو ماهه فرصت جذب اعتبارات عمرانی سال 90 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که در صورت تصویب نهایی در شورای نگهبان دستگاه‌های اجرایی فرصت دارند تا پایان شهریور نسبت به هزینه کرد اعتبارات عمرانی سال گذشته اقدام کنند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول