اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان:

سرمایه صندوق حمایت کشاورزی کردستان 200 میلیارد ریال شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان از افزایش سرمایه این صندوق به 200 میلیارد ریال خبر داد.

سرمایه صندوق حمایت کشاورزی کردستان 200 میلیارد ریال شد

غلامرضا پاک‌سرشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به بیان برنامه‌های آینده این صندوق پرداخت و اظهار کرد: افزایش سرمایه صندوق و جذب منابع مالی بلاعوض بخش خصوصی و دولتی برای تجهیز منابع صندوق از جمله برنامه‌های مدنظر در صندوق است.

وی اعطای تسهیلات به زیربخش‌های مختلف کشاورزی از طریق صندوق استان، ایجاد بازارهای هدف و خرید و توزیع به موقع محصولات کشاورزی در سطح و خارج از استان را از دیگر برنامه‌های صندوق ذکر کرد.

وی تصریح کرد: صدور اوراق مشارکت با تضمین اصل و سود توسط دولت، عاملیت توزیع یارانه اعتبارات کمک‌های بلاعوض و فنی و اعتباری و وجوه اداره شده در بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های این صندوق است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان گفت: ورود صندوق استان به مقوله بیمه کشاورزی و فعالیت لیزینگ ادوات کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی و دریافت تسهیلات و یا مشارکت با بانک‌های خارجی از جمله بانک توسعه اسلامی برای تزریق اعتبار به بخش کشاورزی از دیگر برنامه‌های در دست اقدام صندوق خواهد بود.

پاک‌سرشت به قراردادهای منعقد شده با جهاد کشاورزی استان اشاره کرد و یادآور شد: یکی از قراردادها برای توزیع سهم مشارکت دولت به طرح‌های آبیاری تحت‌فشار در میان متقاضیان زارع و باغدار در طی چهار سال متوالی و به ارزش کلی 232 میلیارد و 730 میلیون ریال تا مقطع کنونی بوده است.

وی ادامه داد: قراردادی هم به منظور توزیع سهم مشارکت دولت به بهینه‌سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری و گاوداری شیری در طی دو مورد به ارزش 6 میلیارد و 794 میلیون ریال منعقد شده است.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد عاملیت صندوق با سازمان جهاد کشاورزی استان برای توزیع سهم مشارکت دولت به طرح جامع کشاورزی حفاظتی به ارزش 9 میلیارد و 423 میلیون ریال بوده است.

مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کردستان عنوان کرد: توافقنامه‌ای با عاملیت صندوق با اداره‌کل منابع‌ طبیعی و آبخیزداری استان با موضوع اعطای یارانه مستقیم دولت برای احداث جایگاه و تهیه و توزیع سوخت‌های فسیلی و انرژی نو به ارزش 600 میلیارد ریال منعقد شده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول