اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان:

پایانه مسافری ماسال احداث شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه ماسال فاقد پایانه مسافری است، گفت: احداث پایانه مسافری در ماسال توسط شهرداری ضروری است.

پایانه مسافری ماسال احداث شود

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماسال با بیان اینکه حمل و نقل یکی از شاخص‌های مهم در رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشوری است، اظهار کرد: صنعت حمـل و نقل شریان حیاتی کشور است.

وی، نقص و وقفه در بخش حمل و نقل را موجب زیان‌های اقتصادی جبران‌ناپذیری در کشورهای پیشرفته دانست و تصریح کرد: بیشتر صاحب‌نظران و کارشناسان اقتصادی معتقدند که باید مجموعه فعالیت‌های اقتصادی یک کشـور در بخش صنعـت حمـل و نقـل در نظـر گــرفته شـود.

*ماسال نیازمند ترمینال مسافری است

 

این مسئول، توجه به بخش حمل و نقل و ایجاد یک شبکه مطمئن حمل و نقل را در برنامه‌ر‌یزی‌های اقتصادی کشور ضروری خواند و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی به منظور نیـل به اقتصادی سالم، با ثبات و پایدار ایجـاد یک سیستم حمل و نقل گستـرده مطمئن از نیـازهای اولیـه اجتماعی به شمار می‌رود.

وی ماسال را از شهرستان‌های پرتردد حمل و نقل عمومی مسافر دانست و تصریح کرد: در این شهرستان پنج شرکت مسافری فعال است.

به گفته علیپور، با اشاره به اینکه شهرستان‌های ماسال، صومعه‌سرا و فومن دارای یک انجمن صنفی کارفرمایی هستند، خاطرنشان کرد: تمام شرکت‌ها و موسسات مسافری این شهرستان‌ها را پوشش می‌دهند.

وی، احداث پایانه مسافری در ماسال توسط شهرداری و یا با مشارکت بخش خصوصی را ضروری خواند و گفت: عدم وجود پایانه مسافری موجب استقبال نکردن متقاضیان در زمینه تاسیس شرکت مسافری به دلیل ارزش افزوده زمین شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، تصریح کرد: وجود جاذبه‌های گردشگری و داشتن تفرجگاه‌های طبیعی زیبای شهرستان ماسال می‌طلبد که احداث پایانه اجرایی شود تا شاهد فعالیت تعدادی از شرکت‌های مسافری اتوبوس‌رانی، مینی‌بوس‌رانی و سواری کرایه در منطقه باشیم.

*نوسازی ناوگان حمل و نقل ماسال 33 میلیارد ریال اعتبار می‌خواهد

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته 38 هزار و 513 نفر توسط یک‌هزار و 685 سفر با اتوبوس از مبدا ماسال به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شدند، گفت: ماسال دارای 138 متقاضی نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار است.

علیپور تصریح کرد: به منظور نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر و بار ماسال نیازمند 33 میلیارد و 510 میلیون ریال اعتبار از محل تسهیلات بانکی هستیم.

این مسئول اضافه کرد: برای نوسازی 109 دستگاه خودروی عمومی سواری نیازمند 9 هزار و 810 میلیون ریال تسهیلات بانکی هستیم ضمن اینکه ماسال دارای یک نفر متقاضی نوسازی مینی‌بوس با تسهیلات 300 میلیون ریال، دو دستگاه اتوبوس با تسهیلات بانکی دوهزار و 600 میلیون ریال و 26 دستگاه انواع کامیون با تسهیلات مورد نیاز 20 هزار و 800 میلیون ریال است.

*تمرکززدایی هدف مهم سفرهای شهرستانی است

وی با بیان اینکه اگر تمام مسئولان و نخبگان جامعه احساس مسئولیت کنند بدون تردید مشکلات موجود مردم برطرف می‌شود، تصریح کرد: بدون تردید تدبیر رئیس جمهور در اجرای سفرهای استانی برطرف کردن مشکلات مردم بوده و این وظیفه مسئولان استانی و شهرستانی است که هر کدام به حوزه‌های مدیریتی خود سفر کرده و از نزدیک با مشکلات آشنا شوند و در راه برطرف کردن آن مشکلات تلاش کنند.

علیپور، یکی از مهم‌ترین اهداف سفر مسئولان به شهرستان‌ها و بخش‌های زیر مجموعه مدیریتی را اصل تمرکززدایی نامید و خاطرنشان کرد: مسئولان باید با توسعه مناطق محروم، روستاها و بخش‌ها از خروج و مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری کنند.

وی سفر‌های شهرستانی و سرکشی از مستضعفان و محرومان را از دستور‌های اسلام به مدیران خواند و افزود: امروز سرکشی به محرومان و مستضعفان جامعه نیازمند انرژی، عزم و اراده جدی در بدنه مدیریتی است.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول