اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد:

برای معرفی فرهیختگان از ظرفیت‌های جهانی استفاده می‌کنیم

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: از ظرفیت‌های جهانی برای معرفی فرهیختگان خود استفاده می‌کنیم و تاکنون چهار شخصیت را در یونسکو معرفی کردیم و مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس نیز ثبت جهانی شد.

برای معرفی فرهیختگان از ظرفیت‌های جهانی استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در آیین پایانی نخستین همایش نام‌آوران فرهیخته کوهبنان اظهار داشت: اگر اینگونه همایش‌ها هیچ سخنرانی هم نداشته باشد، گردهمایی چهره‌های بارز شهرستان از سراسر کشور می‌تواند در عرصه‌های مختلف مؤثر باشد.  

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های انسانی را پاس بداریم، عنوان کرد: این افراد نیز باید نیم‌نگاهی به شهر خود داشته باشند.

حسیتی تصریح کرد: ما باید نگاه ویژه‌ای به زادگاه خود داشته باشیم، زیرا اولویت‌ها و نقاط ضعف و قدرت را می‌دانیم.

وی با اشاره به بهره‌برداری از مجتمع فرهنگی و هنری امام حسین (ع) کوهبنان عنوان کرد: این مجتمع مرکز پر رونقی برای فعالیت‌های گوناگون فرهنگی و هنری می‌شود. 

حسینی افزود: برای تأمین زیرساخت‌ها و فضاهای فرهنگی و هنری با حمایت استاندار کرمان در تمام شهرستان‌های استان برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی داریم و تا پایان دولت گام‌های بلندتری برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انتظار فرج، افضل اعمال است، ابراز داشت: رهبری می‌فرماید "انتظار فرج انتظار قدرت اسلام است".

حسینی با بیان اینکه ما منتظر تحول جهانی هستیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی تحول بزرگی ایجاد کرد.

وی گفت: باید در جهان تحولی روی دهد و تمام دیکتاتورها کنار روند و انسان‌های شایسته روی کار آیند.

حسینی ابراز داشت: هر چه برای علم، فناوری و اقتصاد تلاش کنیم و خدمت بیشتری را انجام دهیم و کشور بیشتر ساخته شود، این امر پیام دارد و دیگر نیاز به تبلیغ نیست.

وی با بیان اینکه انقلابی‌ترین کار خدمت به کشور در زمینه‌های مختلف است، تصریح کرد: ما باید فرهنگ اصیل اسلامی را در جامعه تبیین کنیم و محصولات فرهنگی مطابق با اصول اسلامی باشد.

حسینی اذعان داشت: در حالی که بیشترین هجمه نسبت به ایران است، مردم دنیا به فرهنگ ایران علاقمند هستند.

وی افزود: ما باید تلاش خود را به کار گیریم و هرگامی در کشور برداریم، برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه‌سازی کرده‌ایم.

حسینی با اشاره به اینکه مدینه فاضله و جامعه مهدوی دارای ویژگی‌هایی است، اذعان داشت: مدینه فاضله، مدینه علم و آگاهی است که مردم باید در این مسیر گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: مدینه فاضله، مدینه عدل و داد است و از ظلم و ستم در آن خبری نیست.

حسینی بیان داشت: کوهبنان در گذشته و شرایط فعلی استعدادهای فراوانی داشته و دارد که منشا خیر بوده و هستند.

وی با بیان اینکه نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان یکی از فرهیختگان کوهبنان است، عنوان کرد: امام جمعه کرمان قبل از پیروزی انقلاب نقش تأثیرگذاری داشتند و با شجاعت و صراحت در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کردند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره روان‌یاد حجت‌الاسلام سید‌احمد جعفری یکی دیگر از فرهیختگان کوهبنان ابراز داشت: آثار زنده یاد جعفری باید منتشر شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

حسینی با تاکید بر اینکه باید بر تکریم بزرگان بکوشیم، خاطرنشان کرد: با این امر استمرار این راه فراهم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نوجوانان و جوانان باید در مسیر عرفان گام بردارند، تصریح کرد: یکی از برکات دوران دفاع مقدس این بود که افراد از شهرستان‌های مختلف گردهم جمع و با یکدیگر آشنا می‌شدند.

حسینی گفت: در ایران نخبگان فراوانی داریم که باید به آنها توجه شود که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی دوسه سال اخیر توجه به مشاهیر و مفاخر در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: در دوران حیات فرهیختگان باید دست آنها را به گرمی بفشاریم و اگر این کار را نکنیم، دیگران گوی سبقت را از ما می‌ربایند.

حسینی با اشاره به اینکه بعضی از کشورها تعدادی از بزرگان ما را به نام خود ثبت کردند، گفت: ترکیه مولوی و شمس تبریزی که شاعران فارسی‌زبان و ایرانی هستند را به نام خود ثبت کرده است و در این زمینه مهارت دارند.

وی افزود: در جمهوری آذربایجان نیز نظامی گنجوی را از خودشان می‌دانند در حالی که تمام کتاب‌ها و اشعار وی به زبان فارسی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: ما از ظرفیت‌های جهانی برای معرفی فرهیختگان خود استفاده می‌کنیم و تاکنون چهار شخصیت را در یونسکو معرفی کردیم و مسجد جامع اصفهان و گنبد قابوس نیز ثبت جهانی شد. 

حسینی عنوان کرد: اینکه چهره‌های نام‌آور شهرستان گردهم آیند، کار ارزشمندی است که با هم‌فکری می‌توان اقدامات مؤثری را انجام داد.

وی ابراز داشت: حمایت لازم از فعالیت‌های فرهنگی و استعدادها در شهرستان کوهبنان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول