اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان زنجان:

فرهیختگان شهید مفتح را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری فارس: دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان زنجان گفت: از همه فرهیختگان و اساتید حوزوی و دانشگاهی انتظار است که شهید مفتح را به عنوان تجربه‌ای موفق فراروی خود قرار دهند.

فرهیختگان شهید مفتح را الگوی خود قرار دهند
نقی مجتهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: در حال حاضر ارتباط بین حوزه و دانشگاه مطلوب نبوده و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های مطلوبی از سوی دست‌اندرکاران جامعه صورت گیرد. 
وی ادامه داد: در کشور اسلامی باید ارتباط بین حوزه و دانشگاه بیش از گذشته باشد و در این زمینه می‌توان با بهره‌گیری از منابع مشترک و همکاری دو جانبه تلاش شود. 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان زنجان بر ضرورت پیوند ناگسستنی حوزه و دانشگاه تاکید کرد و افزود: این پیوند در صورت همکاری دو جانبه حاصل می‌شود و نیازمند تلاش هر دو مرکز است. 
وی خاطرنشان کرد: ضروری است حوزویان از فرصت‌های علم‌آموزی دانشگاه و دانشگاهیان از فرصت تهذیب و تزکیه حوزه استفاده کرده و در کنار هم دو بال پرواز برای جامعه اسلامی باشند. 
مجتهدی برگزاری جلسات و همایش‌های مختلف و دو سویه را در راستای ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه مهم ارزیابی کرد و افزود: باید با توجه به مقتضیات زمان در راستای ایجاد وحدت بین این دو مرکز تلاش کرد. 
وی یادآور شد: دانشگاه باید در کنار حوزه به تقویت خود پرداخته و حوزه نیز در کنار دانشگاه برای تربیت جوانانی موفق همت گمارد. 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان زنجان دانشگاه را محل انس جوانان به علوم و حوزه را محل انس جوانان به دین عنوان کرد و گفت: وحدت بین این دو موجب تعالی جامعه در ابعاد مختلف می‌شود. 
وی بر ضرورت توجه ائمه جمعه و جماعات برای تبیین وحدت حوزه و دانشگاه تاکید کرد و بیان داشت: باید از ظرفیت جوانان کشور برای معرفی و وحدت بیشتر بین حوزه و دانشگاه استفاده کرد. 
مجتهدی ادامه داد: استفاده از حضور اساتید مجرب دانشگاهی در حوزه و حوزویان در دانشگاه‌ها موجب تعامل مطلوب این دو نهاد شده و برگزاری همایش‌ها و جلسات مختلف برای آشنایی این دو نهاد کمک شایانی به این موضوع می‌کند. 
وی با اشاره به رسالت رسانه‌ها در زمینه تعامل بین حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کرده و برای ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه تلاش کنند. 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان زنجان با اشاره به اهمیت وحدت بین حوزه و دانشگاه افزود: حوزه و دانشگاه به عنوان دو نهاد علمی و بالنده در راستای تعالی و سعادت جامعه و تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بر می‌دارند. 
وی تصریح کرد: حضرت امام خمینی ‌(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر وحدت همه جانبه حوزه و دانشگاه برای نیل به یک جامعه الگو و پیشرو تاکید داشته‌اند و ضروری است به این امر توجه ویژه شود.  
مجتهدی خاطرنشان کرد: نامگذاری روز شهادت استاد شهید آیت‌الله دکتر محمد مفتح‌ (ره) به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه فرصتی است تا هر ساله ابعاد این مسئله مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و از این فرصت در راستای تعالی جامعه استفاده شود.
وی ادامه داد: همه مسئولان، فرهیختگان و اساتید حوزه و دانشگاه باید در راستای تحقق اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اصلاح متون درسی دانشگاهی هر چه بیشتر گام بردارند. 
دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان زنجان با بیان اینکه آیت‌الله مفتح به عنوان الگوی وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود، افزود: از همه فرهیختگان و اساتید حوزوی و دانشگاهی انتظار است که این نمونه را به عنوان تجربه‌ای موفق فراروی خود قرار دهند.  
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول