اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و مولف برجسته کشور:

نهضت عاشورا دلیل گرایش فرهیختگان به تشیع است

خبرگزاری فارس: نویسنده و مولف برجسته کشور گفت: یکی از دلایل گرایش فرهیختگان به تشیع، نهضت عاشورا است.

نهضت عاشورا دلیل گرایش فرهیختگان به تشیع است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، محمود حکیمی پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب بوشهر در بخش جنبی این نمایشگاه اظهار داشت: امامان شیعه بر عدالت اجتماعی بیشتر از هر چیز تکیه می‌کردند و دلیل آن این بود که تعالیم اسلام ریشه در قرآن داشت و جلوی کار مخالفین را می‌گرفت.
نویسنده برجسته کشور دلیل مخالفت بنی‌امیه و بنی‌عباس از تشیع را آزادی اختیار اسلام دانست و گفت: این موضوع مغایر با سیاست‌های آنان بوده و موجب کاهش قدرت آنها می‌شد.
حکیمی با اشاره به معرفی برخی نشریات، از این رسانه مکتوب به عنوان یکی از مهم‌ترین رسانه‌ها یاد کرد و فرآیند شکل‌گیری آن را از مرحله تنظیم و ویرایش تا چاپ بسیار مشکل ارزیابی کرد و خواستار استفاده علمی و مطلوب در جهت خواسته‌های فرهنگی و ... مردم شد.
این نویسنده‌ پیشکسوت درباره‌ی کتاب جدیدش گفت: «امام حسین (ع) و نهضت جاوید کربلا» درباره‌ قیام آن حضرت، تحلیل‌ها و بررسی‌های نهضت عاشوراست، این کتاب در 380 صفحه شامل پیش‌گفتار و 10 فصل است.
وی ادامه داد: در بخش پیش‌گفتار به تفصیل، نگرش‌های مختلفی را که به نهضت امام حسین (ع) وجود دارد، بررسی کرده‌ام.
حکیمی درباره‌ فصل‌های این کتاب بیان کرد: فصل اول کتاب به بیان این مهم می‌پردازد که امام حسین (ع) ادامه‌دهنده‌ راه انبیاست، فصل دوم عوامل زمینه‌ساز نهضت حسینی چون اعمال معاویه و دیگر دلایل را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این نویسنده برجسته کشور اظهار داشت: فصل سوم به حکومت یزید می‌پردازد و فصل چهارم به آغاز قیام امام حسین (ع) پرداخته است، و فصل پنجم نیز شامل موضوع نبرد با ستمگران و وقایع روز عاشوراست.
حکیمی گفت: فصل ششم کتاب نیز به وقایع و حوادث پس از عاشورا می‌پردازد و فصل هفتم شامل سخنان کوتاهی از امام حسین (ع) است، همچنین فصل هشتم موضوع زیارت و سوگواری برای امام حسین (ع) و اهمیت آنها را مورد بررسی قرار می‌دهد.
این نویسنده ادامه داد: من در سال 81 به دلیل نوشتن کتا‌ب‌ها و مقاله‌هایی درباره‌ امام حسین (ع) به عنوان خادم فرهنگ عاشورا معرفی شدم و به تبع آن، گفت‌وگوهایی با من در مطبوعات انجام شد.
وی اضافه کرد: فصل نهم کتاب «امام حسین (ع) و نهضت جاوید عاشورا» شامل گفت‌وگوهایی است که در آن زمان با مطبوعات انجام داده‌ام. فصل دهم نیز به عنوان فصل پایانی شامل گزیده‌ مقالاتی است که درباره‌ امام حسین (ع) نوشته‌ام.
انتهای پیام/آ20/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول