اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موافقت و حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

فیلم فرهیختگان و علمای استان مرکزی ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی از برنامه‌ریزی به منظور ساخت فیلم با موضوع فرهیختگان و علمای استان خبر داد.

فیلم فرهیختگان و علمای استان مرکزی ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در مراسم افتتاح 13 مجتمع دیجیتال، رونمایی دیجیتالی نرم‌افزاری اطلس فرهنگی و نسخه دیجیتالی از کتاب اخلاق رضوی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) استان مرکزی در اراک اظهار داشت: با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ساخت فیلم 13 قسمتی با موضوع فرهیختگان و علمای استان در دستور کار شبکه آفتاب قرار خواهد گرفت که 50 درصد از هزینه‌های آن از محل اعتبارات وزارت ارشاد تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: استان مرکزی مهد فرهیختگان و علمای بزرگی است که ایران و جهان اسلامی به وجود این علما افتخار می‌کنند.

استاندار مرکزی همچنین از برپایی جشنواره امام(ره) خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره بین‌المللی امام(ره) در سفر استانی هیئت دولت به تصویب رسید که مقرر شد با راه‌اندازی بنیاد امام این جشنواره برگزار شود.

شعبانی فرد افزود: مقدمات اولیه این طرح در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب و به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال شده که امید می‌رود امسال شاهد برگزاری نخستین جشنواره حضرت امام باشیم.

استاندار مرکزی پیرامون ساخت تالار مرکزی اراک گفت: مجموعه تالار بزرگ اراک در سفر اول به تصویب هیئت دولت رسید که بر اساس وعده دولت تا پایان امسال به اتمام خواهد رسید.

شعبانی‌فرد با اشاره به رونمایی از اطلس جامع فرهنگی استان گفت: خوشبختانه بعد از مدت‌ها کار تحقیق و پژوهش مهندسی فرهنگی استان در قالب اطلس فرهنگی به نتیجه رسید و امروز بخش نرم‌افزار این اطلس رونمایی می‌شود.

وی از اختصاص 70 میلیون تومان به تهیه این اطلس خبر داد و خاطر نشان ساخت: این اطلس حاوی اطلاعات جامع و کافی پیرامون جغرافیا، تاریخ، فرهنگ عامه، فرهنگ ایثار و شهادت، زبان و لهجه، جمعیت‌شناسی، میراث فرهنگی و گردشگری، آموزش عالی و... است که در 5 هزار و 686 صفحه تهیه شده است.

به گفته وی برای چاپ این اطلس 100 میلیون تومان از محل اعتبارات وزارت ارشاد در اختیار استان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول