اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کرمان:

زنان ایرانی الگوی فرهنگ اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کرمان گفت: زنان ایرانی الگویی برای فرهنگ اسلامی در سراسر جهان هستند.

زنان ایرانی الگوی فرهنگ اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام محمد صباحی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان با اشاره به سابقه حجاب و عفاف در ایران و غرب اظهار داشت: بانوان ایرانی بعد از انقلاب اسلامی به عنوان الگویی برای فرهنگ اسلامی در سراسر جهان بدل شدند.

وی بیان داشت: زنان ما به جهان اعلام کردند که می‌توان با حجاب، عفت و پاکدامنی به تمام مراتب و درجات بالای علمی، اجتماعی، سیاسی و ... دست یافت.

صباحی عنوان کرد: حجاب در راستای شرافت، کرامت و پاکدامنی زن و اساس کار است و همه باید آن را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه قبل از اسلام حجاب در ایران تنها برای زنان اشراف و اعیان بود، ابراز داشت: حجاب نشانه‌ای از شخصیت افراد بود و قبل از اسلام تنها اشراف‌ و ثروتمندان حجاب داشتند.

صباحی گفت: با ظهور اسلام، حجاب عمومی شد و عفاف و پاکدامنی را برای همه شخصیت‌ها و اقشار جامعه مطرح کرد و ظلم بی‌حجابی را از طبقه خاص برداشت.

خطیب جمعه کرمان خاطرنشان کرد: قبل از انقلاب اسلامی، استکبار سطله بر ایران را در تهی کردن جامعه از پاکی‌ها و مؤلفه‌های شخصیتی می‌پنداشت، لذا بی‌حجابی را در جامعه ایران رواج دادند.

وی اظهار داشت: این کار در اواخر دوره قاجار و توسط بهائیت انجام شد.

صباحی با بیان اینکه رضاخان بحث منع حجاب را ایران مطرح کرد، افزود: رضا شاه نیز با یک ترفند نرم و‌ آرام و راه‌اندازی مراکز فرهنگی مانند سینما و چاپ مجله‌ها، بی‌حجابی را در میان خانواده‌ها رواج داد.

وی عنوان کرد: اکنون در دنیا عده‌ای از حضور در جامعه، تحصیل، کار و ... محروم هستند، زیرا حجاب را انتخاب کرده‌اند و باز هم سران کشورهای غربی دم از آزادی می‌زنند.

صباحی بیان داشت: آزادی مدنظر غرب، بی‌بند و باری و ترویج فساد است.

وی همچنین با اشاره به روز مالیات تصریح کرد: برای سرنوشت اقتصادی کشور هر کار مثبت و فعالیتی که کمک کند، باید انجام داد که پرداخت مالیات از جمله این موارد است.

صباحی با اشاره به بحث تحریم‌ها علیه ایران گفت: اگر ما به خودمان متکی باشیم و درآمدها و هزینه‌ها را از طریق مالیات تأمین کنیم، بسیاری از تحریم‌ها موضوعیت پیدا نمی‌کند.

امام جمعه موقت کرمان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به فرموده حضرت علی (ع) در مورد صفاتی از خودشان گفت: حضرت می‌فرمایند من در انجام کارها از سرزنش‌ها هراسی ندارم و جزو کسانی هستم که شب را آباد می‌کنم و نشانه‌ای در روز هستم.

وی اظهار داشت: طبق فرموده حضرت علی (ع) کسانی با سرزنش از کار خود منصرف می‌شوند که ترسو و راحت‌طلب هستند.

صباحی خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) خود را متوسل به قرآن و احیا کننده سنت‌های خدا و رسول خدا (ص) معرفی می‌کنند، لذا برای احیای سنت‌های الهی و پیامبر اکرم (ص) علاوه بر عمل باید دیگران را ترغیب و تشویق کنیم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول