اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

اقتصاد مردمی را مقابل تحریم قرار دهیم

خبرگزاری فارس: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: همانطور که در دفاع مقدس با به صحنه آوردن مردم به تهدید جنگ و تجاوز به کشورمان فائق آمدیم باید با استفاده از نیروی مردم و اقتصاد مردمی، تهدید تحریم‌ها را به فرصت پیشرفت تبدیل کنیم.

اقتصاد مردمی را مقابل تحریم قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن رضایی شامگاه پنج‌شنبه در بخش آخر سفر دوروزه خود به خوزستان امسال را سالی حساس برای تولید کشور دانست و گفت: دلیل اینکه امسال به نام تولید ملی از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده این است که با هوشیاری و توانایی بیشتری به این مقوله توجه کرده و بر مشکلات اقتصادی و تحریم‌ها در آینده نزدیک پیروز ‌شویم.

وی تحریم‌های اقتصادی اعمال شده علیه ایران را بی‌رحمانه و ناجوانمردانه و سدی در مقابل پیشرفت ملت دانست و افزود: غرب به بهانه موضوع هسته‌ای اقتصاد و زندگی ملت ما و پیشرفت و تعالی ایرانیان را هدف گرفته است در حالی که موضوع هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

رضایی موقعیت خاص کشور را یادآور شد و اظهار کرد: قرار دادن ایران در مقابل تحریم‌ها و تهدید‌ها و دیگر اقدامات قابل پیش‌بینی بود چراکه غرب نمی‌خواهد ایران شمال خلیج فارس در میان ثروتی عظیم همچون چاه‌های نفت و گاز به یک قدرت، فرهنگ و تمدن بزرگ و الهام‌بخش در منطقه تبدیل شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع صنعتگران خوزستانی به سندی به دست‌خط شهید حسن باقری اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار دفاع مقدس در یادداشتی به سخنان من در جمع فرماندهان وقت سپاه اشاره کرده است که پیش‌بینی کرده بودم بعد از جنگ، غرب و آمریکا تلاش خواهند کرد در روابط خارجی ما اخلال ایجاد کرده، ایران را به جای اسرائیل مقابل عراق قرار داده و محاصره اقتصادی شدیدی علیه ایران اعمال کنند.

 

وی تصریح کرد: غرب و در رأس آن آمریکا از ملت مقتدر و خواهان پیشرفت و توسعه ایران می‌ترسند از این رو تلاش می‌کنند ما را با کشورهای عربی درگیر کنند و متأسفانه برخی کشورهای عربی هم از سکوت و دوستی ما با خودشان سوءاستفاده می‌کنند.

 

رضایی راه‌حل گذر از این بحران و درگیری‌ها را در مرحله اول بازگشت به قدرت مردم و توجه به موقعیت ملتمان در دنیا و درک موقعیت دوستان و دشمنان‌مان دانست و گفت: در شرایط کنونی که تحریم‌ها از همه سو علیه ایران شدت گرفته، نباید در داخل علیه تولید کنندگان خودمان هم تحریم داشته باشیم چراکه در اینصورت، فشاری مضاعف بر صنعت و جامعه تولید کننده وارد آورده‌ایم.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: برخی مسائل در خوزستان این فشار‌ها را سنگین و تحمل آنها را دشوار‌تر کرده است.

 

رضایی دولتی بودن اقتصاد در کشور را یکی از عوامل سنگین‌تر بودن فشار‌ها دانست و متذکر شد: توانمندسازی اقتصادهای منطقه‌ای و مردمی از وظایف دولتمردان است که نسبت به آن بی‌توجهی شده و منجر به دولتی شدن اقتصاد در ایران و از جمله در خوزستان غنی از ثروت شده است.

 

وی عامل دیگر را بی‌ثباتی در مدیریت استان خوزستان در نتیجه تغییر و تحولات در قدرت سیاسی کشور ذکر کرد و افزود: به دلیل نا‌آشنایی مرکز نشینان با اقتصادهای منطقه‌ای، شمار زیادی از استان‌های کشور هم‌اکنون به این مشکلات گرفتارند چراکه نمایندگان فعال از این استان‌ها در مرکز قدرت نبوده و هیچگاه ‌شناختی از آن استان‌ها به درستی حاصل نشده و برنامه‌ریزی برای آنها با شناخت دقیق همراه نبوده است.

 

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: بی‌ثباتی همراه با عدم اطلاع از برخی مناطق ایران از جمله خوزستان همواره وجود داشته که اجازه نمی‌دهد حمایت‌های لازم و پشتیبانی کار‌شناسانه از این استان صورت گیرد.

 

رضایی در عین حال نقش مردم را در گذر از این شرایط یادآور شد و گفت: مردم باید خود را باور کنند. تا زمانی که خوزستانی‌ها و مردم دیگر مناطق خود را باور نکنند و چشم به آسمان دیگران داشته باشند، همین شرایط را خواهند داشت.

 

وی تاکید کرد: باید به خودمان اعتماد کنیم وگرنه مقامات سیاسی یا منتخبان خوزستان و دیگر استان‌ها در تهران تحت‌الشعاع جناح‌های سیاسی قرار می‌گیرند و در مرکز هم که باشند کاری از پیش نخواهند برد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: حدود 15 استان در مرکز تصمیم‌گیری‌ها در تهران هیچ گروه لابی‌گری و رایزنی مناسبی ندارند چون همیشه چشم به دیگران دوخته‌اند.

وی بر استفاده مناسب از ظرفیت‌های استان تأکید کرد و وعده داد: در دیداری با وزیر نفت و دیگر مقامات عالیرتبه و تصمیم‌گیری در پایتخت، مشکلات و مسائل فعالان بخش خصوصی در صنعت نفت و تولید کنندگان قطعات مورد نیاز نفت، گاز و پتروشیمی را مطرح خواهد کرد.

رضایی همچنین ساخت شهر صنعتی نفت و گاز در خوزستان را پیشنهاد داد و تصریح کرد: ساخت یک شهر صنعتی با ویژگی‌های منطقه ویژه اقتصادی برای صنعت نفت و گاز در خوزستان می‌تواند بسیاری مشکلات فعالان این صنعت در بخش خصوصی و تولید کنندگان را برطرف و زمینه صادرات در حوزه مهندسی نفت را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، در این نشست که به دعوت انجمن سازندگان نفت، گاز و پتروشیمی برگزار شده بود، جمعی از صاحبان صنعت خوزستان حضور داشتند و عده‌ای از آنها مشکلات خود را در زمینه تولید، سرمایه‌گذاری، تسهیلات بانکی و ... با دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کردند.

انتهای پیام/آ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول