اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد:

20 هزار هکتار از اراضی بیابانی خلیل‌آباد احیا شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد گفت: 20 هزار هکتار از اراضی بیابانی خلیل‌آباد احیا شده است.

20 هزار هکتار از اراضی بیابانی خلیل‌آباد احیا شد

محمدرضا نجفی در حاشیه جلسه‌ای که با حضور مدیرکل منابع ‌طبیعی و آبخیزداری خراسان‌رضوی در خلیل‌آباد برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد، اظهار داشت: 20 هزار هکتار از اراضی بیابانی شهرستان خلیل‌آباد تاکنون احیا شده است و درختان مختلف در آن اراضی کشت شده است.

نجفی در ارتباط با دیگر اقدامات انجام شده از سوی این سازمان گفت: با اعتبار 700 میلیون ریال 2 طرح احداث بند خاکی در منطقه کاریزک و کال محمدخان این شهرستان در دست ساخت است که با تکمیل این طرح‌ها کمک زیادی به افزایش آب قنوات منطقه می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها هم‌چنین سفره‌های زیرزمینی این مناطق از حیث آب‌های جمع‌آوری شده غنی خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی آبخیزداری خلیل‌آباد با بیان اینکه هر یک از بندهای خاکی در دست ساخت دارای 500 هزار مترمکعب گنجایش آب است، گفت: سال گذشته 100 هکتار از اراضی کویری منطقه نهال طاق و آرتی کشت شد.

در ادامه حسن تقوایی مدیرکل منابع و آبخیزداری خراسان‌رضوی در جمع رئیس و کارکنان اداره منابع‌ طبیعی شهرستان خلیل‌آباد با بیان اینکه فعالیت‌های آب و خاک را باید در این شهرستان جدی بگیریم، افزود: کمبود بارندگی و نزولات آسمانی منجر به خالی بودن سفره‌های آب‌های زیرزمینی شده که نیاز است با احداث طرح‌های آب و خاک و بند خاکی به این سفره‌ها تزریق شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری ده‌ها پروژه و طرح آبخیزداری و منابع ‌طبیعی در سطح استان در دست اجرا است، اظهار داشت: در سال جاری اداره‌کل منابع طبیعی استان 100 میلیارد ریال اعتبار دارد که امید است با اختصاص آن علاوه بر اتمام طرح‌های نیمه‌تمام، طرح‌های عمرانی دیگر در سطح استان از جمله شهرستان خلیل‌آباد اجرا شود.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول