اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی فائو در ایران:

مقابله با بیابان‌زایی همه کشورها را درگیر کرده است

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران گفت: مقابله با بیابان‌زایی همه کشورها را درگیر کرده و این معضل باید در حد گسترده رسیدگی شود.

مقابله با بیابان‌زایی همه کشورها را درگیر کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، نورالدین مونا شامگاه سه‌شنبه در جلسه هماهنگی پروژه احیای اراضی جنگلی و تخریب یافته با نگاهی ویژه به خاک‌های شور و فرسایش یافته اظهار داشت: حضور ما در ایران نشان می‌دهد که تا چه اندازه علاقمند به پیشبرد و موفقیت این پروژه هستیم.

وی بیان داشت: از سال گذشته که اجرای این پروژه آغاز شد و دیدارهایی با مقامات ایران و نماینده‌های مجلس داشتیم، نشانه تعهد جدی است که نسبت به این مسئله وجود دارد.

مونا ابراز داشت: برای من به عنوان نماینده فائو بسیار قابل تقدیر است که این نوع همکاری و حمایت از سوی مسئولان استان کرمان و دولت را به صورت صادقانه شاهد باشم.

وی تصریح کرد: مبالغی را که از سوی فائو و دولت در این زمینه هزینه می‌شود، نشان دهنده اهمیت پروژه و انتظار ما از موفقیت آن است.

مونا خاطرنشان کرد: ظرفیت‌سازی و ارتقای آگاهی و دانش مردم عادی و دست‌اندرکاران این طرح بسیار مهم است.

وی افزود: مقابله با بیابان‌زایی همه کشورها را درگیر کرده و این معضل باید در حد گسترده رسیدگی شود.

رئیس دفتر نمایندگی فائو در جمهوری اسلامی ایران گفت: برای کشور ایران که درآمد متوسطی دارد، مقابله با بیابان‌زایی بسیار مهم است، اگر تأثیرات منفی این پدیده را رفع نکنیم، نسل آینده ما را نمی‌بخشد.

مونا ابراز داشت: بودجه‌ای که قرار بود برای طرح جف در نظر گرفته شود از سوی ما هیچ مانعی وجود ندارد و تمام هماهنگی‌ها و حمایت‌ها انجام شده، اما این مسئله مربوط به مسائل سیاسی و تحریم‌ها علیه ایران است.

وی بیان داشت: ما پیگیر هستیم تا راهی برای رفع این مشکل پیدا کنیم و بودجه را انتقال دهیم و مدیرکل ستاد فائو نیز در جریان کارها قرار دارد و به دنبال پیدا کردن راه حل آن هستیم.

مونا تصریح کرد: برای رفع این موضوع به دنبال ملاقات با وزیر جهاد کشاورزی نیز هستیم و امیدواریم ملاقات‌های خوب و مفیدی در چند روز حضور در ایران داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: من به شما اطمینان می‌دهم که در مدت زمان حضور در ایران نهایت سعی و تلاش را برای اجرای این پروژه به کار ببرم.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول