اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی:

حکومت امام مهدی(عج) کامل‌ترین نظام مدیریتی است

خبرگزاری فارس: معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی گفت: نیاز جدی امروز بشر به حکومتی دینی بر پایه عدالت که مدیریت اقتصادی، سیاسی و معرفتی است محسوس بوده و بر این باوریم که کامل‌ترین نظام مدیریتی، حکومت امام عصر(عج) است.

حکومت امام مهدی(عج) کامل‌ترین نظام مدیریتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام مجید حکیم‌اللهی در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی سفیران آفتاب با عنوان انتظار و بیداری اسلامی که پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: مسجد جمکران آشیانه‌ای است که قلب‌های تمام عاشقان مهدویت به سمت آن کشیده می‌شود و مسئولان این مسجد تلاش فراوانی در خصوص برگزاری نمایشگاه سفیران آفتاب داشته‌اند.

وی افزود: انتقال افکار از طریق ابراز هنر از جمله مهمترین راهکارهای تبیین اسلام ناب محمدی به شمار می‌رود و برگزاری نمایشگاه‌های مذهبی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها محسوب می‌شود.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی با اشاره به برگزاری نمایشگاه عاشورا در عرصه هنر توسط مسجد مقدس جمکران گفت: استقبال خوبی از سوی اقشار مختلف مردم از این نمایشگاه صورت گرفت.

وی برپایی نمایشگاه سفیران آفتاب را در راستای پر کردن خلأ معرفتی و معنوی جهانی در خصوص مهدویت و مسائل آخرالزمانی دانست و تصریح کرد: هدف از برگزاری این نمایشگاه، معرفی نیاز جدی امروز بشر به حکومتی دینی بر پایه عدالت که مدیریت اقتصادی، سیاسی و معرفتی جهان را بر عهده بگیرد بوده و بر این باوریم که کاملترین نظام مدیریتی، حکومت امام عصر(عج) است.

حکیم‌اللهی بیان داشت: نمایشگاه سفیران آفتاب در صدد معرفی و تبیین سیستم‌های مدیریت حکومت عدل مهدوی است به همین دلیل از روز 12 تا 16 تیرماه، بیش از 2 هزار عنوان کتاب و مقاله علمی و نیز نشریات گوناگونی پیرامون موضوع مهدویت در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی از عرضه نشریات به بیش از 20 زبان زنده دنیا در نمایشگاه سفیران آفتاب خبر داد و گفت: موضوع مهدویت و رویکرد به آن از دیدگاه بیش از 50 کشور جهان در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته و موجب می‌شود مخاطبان با رویکردها و نظریات مناطق مختلف جهان آشنا شوند و نگاه آنها به مسئله مهدویت را دریابند.

وی خاطر نشان کرد: معرفی این دیدگاه‌ها از طریق افراد بومی همان کشورها صورت می‌گیرد و کارشناسان داخلی نقشی در آن نخواهند داشت.

حکیم‌اللهی با اشاره به برنامه‌های حاشیه‌ای نمایشگاه سفیران آفتاب افزود: برگزاری بیش از 25 نشست علمی با بهره‌گیری از کارشناسان و متخصصان مهدوی از 50 کشور دنیا با موضوعات مهدویت و آخرالزمان از جمله این برنامه‌ها خواهد بود.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی بیان داشت: ارتباط بازدیدکنندگان از نمایشگاه با افرادی از کشورهای دیگر نیز در دستور کار قرار دارد تا آنها بتوانند دیدگاه‌های مهدوی در کشورهای خود را به صورت چهره به چهره دریابند.

وی تعمیق باورها و اعتقادات دینی بازدیدکنندگان را از دیگر اهداف نمایشگاه سفیران آفتاب دانست و گفت: زمانی که مردم دریابند موضوع مهدویت اختصاص به مسلمانان نداشته و تمام ادیان الهی و غیر الهی به این مسئله اعتقاد دارند، ایمانشان به مسئله مهدویت بیشتر خواهد شد.

حکیم‌الهی با اشاره به فراهم ساختن زمینه آشنایی مردم ایران با آداب و رسوم ملل مختلف در ابعاد گوناگون دینی و مذهبی در نمایشگاه سفیران آفتاب اظهار کرد: آشنایی با گستره جغرافیایی منتظران نور از دیگر اهداف این نمایشگاه خواهد بود.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی با تاکید بر افزایش همگرایی جهانی در خصوص انتظار و منجی آخرالزمان گفت: بازدیدکنندگان می‌توانند با ابعاد جدیدی از مسئله بیداری اسلامی و نیز ظلمی که بر مردم مظلوم بحرین می‌رود آشنایی بیشتر پیدا کنند ضمن اینکه ایجاد نگاه جدیدی در حوزه بیداری اسلامی از دیگر موضوعات نمایشگاه بین‌المللی سفیران آفتاب خواهد بود.

وی افزود: امیدواریم بتوانیم نظرات و خواسته‌های بازدیدکنندگان را در این نمایشگاه تامین کرده و از ظرفیت میلیونی زائران مسجد مقدس جمکران استفاده لازم را ببریم تا مسائل جدیدی در حوزه مهدویت آموخته شود.

حکیم‌اللهی بررسی موضوع مهدویت در ادیان ابراهیمی و نیز در آیین‌ها و فرق غیرآسمانی را از جمله موضوع نشست‌های جنبی نمایشگاه دانست و گفت: برخی افراد که به تازگی مسلمان شده‌اند، دیدگاه آیین قبلی خود را در این نشست‌ها بیان خواهند کرد.

معاون بین‌الملل جامعة‌المصطفی خاطر نشان کرد: مراسم روز شیرخوارگان حسینی در روز دهم محرم سال گذشته در بیش از 40 کشور برگزار شد بنابراین تصمیم داریم این مسئله را در کشورهای دیگر نیز گسترش دهیم ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه به مناسبت نیمه شعبان به همین شکل، موجب آشنایی بیشتر ملت‌ها با مقوله مهدویت خواهد شد.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول