اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبر داد

وجود بیش از یک هزار واحد تولیدی فعال در استان زنجان

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: بیش از یک هزار و 81 واحد تولییدی فعال در استان زنجان فعالبت دارند.

وجود بیش از یک هزار واحد تولیدی فعال در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید صدری بعد از ظهر امروز در همایش تجلیل از صنعتگران و معدن‏کاران برتر استان زنجان در شرکت پارس سوئیچ اظهار داشت: حجم سرمایه‏‌گذاری در واحدهای تولیدی استان زنجان 18 هزار و 285 میلیارد ریال است.

وی با اشاره به اینکه 32 هزار و 965 اشتغال پایدار در سطح استان زنجان وجود دارد، خاطر نشان کرد: جواز بیش از یک هزار و 477 طرح سرمایه‏‌گذاری و توسعه را در استان زنجان صادر کرده‌ایم که اگر این طرح‏ها محقق شود برای 57 هزار و 397 نفر اشتغال پایدار ایجاد می‏شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه از مجموع طرح‏های سرمایه‏‌گذاری و توسعه 484 طرح شامل طرح سرمایه‏‌گذاری بوده است، ادامه داد: این طرح‏ها از پیشرفت فیزیکی بیش از 27 درصد برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه 164 طرح بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اضافه کرد: مابقی طرح‏ها نیز زیر 20 درصد پیشرفت دارند.

صدری با تاکید بر اینکه 90 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی در استان زنجان کمبود نقدینگی است، تصریح کرد: تامین نقدینگی در درجه نخست بر عهده بانک‏ها است که اگر تامین نشود با چالش‏هایی مواجه می‏شویم.

وی با اشاره به اینکه 10 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای طرح‏های توسعه‏ای اختصاص یافته است، ادامه داد: 22 میلیارد تومان نیز از منابع بودجه‌ای برای طرح‏ها و واحدهای تولیدی نهایی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه 15 هزار میلیارد تومان نیز از منابع بانکی برای طرح‏های سرمایه‏‌گذاری اختصاص یافته است، تصریح کرد: 3 هزار میلیارد تومان نیز از طریق روش‏های نوین از جمله فروش اوراق مشارکت غیر دولتی تامین می‏شود.

وی اظهار داشت: در مجموع در سطح کشور 50 هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‏های سرمایه‏‌گذاری در نظر گرفته شده است که 30 هزار میلیارد برای سرمایه در گردش و 20 هزار میلیارد نیز برای سرمایه ثابت اختصاص یافته است.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول