اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

متخصص بیماری‌های داخلی و روماتیسم:

کمبود ویتامین D یکی از عوامل اصلی بیماری روماتیسم است

خبرگزاری فارس: متخصص بیماری‌های داخلی و روماتیسم در مازندران گفت: کمبود ویتامین D یکی از عوامل اصلی بیماری روماتیسم است.

کمبود ویتامین D یکی از عوامل اصلی بیماری روماتیسم است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، بهزاد حیدری ظهر امروز در نخستین همایش ملی اختلالات عصبی، عضلانی و اسکلتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه ویتامین D با 200 ژن بیماری‌زا ارتباط مستقیمی دارد، گفت:

متخصص بیماری‌های داخلی و روماتیسم گفت: کمبود ویتامین D در بروز و تولید بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری روماتیسم تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد زنان و 30 درصد مردان کشور با کمبود ویتامین D مواجه هستند، بیان داشت: کمبود ویتامین D محدود به متابولیسم استخوان نیست بلکه به عنوان خواص ضدالتهابی در سیستم اسکلتی بدن نیز تاثیر زیادی دارد.

حیدری تصریح کرد: اگر کمبود ویتامین D در بیماران شناسایی شود از بروز بسیاری از بیماری‌های روماتولوژیک و اسکلتی جلوگیری می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه درد ساق پا، درد کمر و دردهای التهابی ارتباط مستقیمی با کاهش ویتامین D دارند، افزود: با تحقیقاتی که برروی یک هزار و 141 بیمار در طی دو سال انجام شده، 849 نفر از زنان و 292 نفر از مردان در رده سنی 16 تا 86 سال دارای کمبود ویتامین D بودند.

حیدری با اشاره به اینکه 70 درصد بانوان جوان دارای کاهش ویتامین D هستند، اذعان داشت: کمبود این ویتامین در افراد جوان به مراتب بیشتراز بزرگسالان بوده، به همین دلیل جوانان با کمبود این ویتامین در معرض بسیاری از بیماری‌ها قرار دارند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول