اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست علوم پزشکی گناباد:

سرانه سالن ورزشی سرپوشیده دانشگاه علوم پزشکی گناباد صفر است

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: تامین سالن ورزشی مورد نیاز دانشجویان امری مهم و ضروری است چرا که در حال حاضر سرانه سالن ورزشی سرپوشیده دانشگاه علوم پزشکی گناباد صفر است.

سرانه سالن ورزشی سرپوشیده دانشگاه علوم پزشکی گناباد صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علیرضا مسلم صبح امروز در مراسمی که با حضور معاون وزیر و رئیس مرکز امور دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به تشریح وضعیت این دانشگاه پرداخت و اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی گناباد در سال 84 و قبل از دولت نهم همان‌طور که بارها گفته شده شبیه یک دبیرستان اما کمی بزرگتر بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: در آن زمان ما یک رشته کارشناسی و هفت رشته کاردانی داشتیم که با عنایت دولت نهم و دهم و با بازدید‌های وزیر بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی گناباد، در حال حاضر به 13 رشته کارشناسی و سه رشته کارشناسی‌ارشد ارتقا یافت.

وی در ادامه گزیری به تعداد اعضای هیت علمی زد و افزود: تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه در این مدت دو برابر شده و تعداد دانشجویان دانشگاه نیز در این مدت سه برابر شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: تلاش کردیم علاوه بر این رشد کمی، بتوانیم امکانات آموزشی را نیز ارتقا دهیم و در این راستا وضعیت و تعداد و کیفیت کلاس‌ها، وسایل آموزشی که در کلاس‌ها نصب است، ‌آزمایشگاه‌ها و سلف سرویس دانشجویان را ارتقا دادیم.

مسلم با اشاره به افزایش تعداد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویان سه برابر و تعداد اعضای هیئت علمی دو برابر شده است که این امر خود سبب شده است که نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علوم پزشکی گناباد یک به 18 شود در صورتی که در متوسط کشوری یک به 11 است یعنی تعداد اعضای هیئت علمی ما نسبت به دانشجویان کم هستند.

وی در بیان دیگر مشکلات این دانشگاه گفت: یکی دیگر از مشکلات این است که فراخوان دانشگاه‌های علوم پزشکی در یک نوبت است و هر استادی در فراخوان می‌تواند دو دانشگاه را انتخاب کند و در این میان آنچه که مسلم است، گناباد در رقابت با مشهد نمی‌تواند اساتیدی را جذب کند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: اخیراً از وزیر بهداشت دستوری را گرفتیم که فراخوان دانشگاه گناباد مستقل باشد و علاوه بر فراخوان خردادماه، در شهریورماه دانشگاه گناباد یک فراخوان مستقل ارائه می‌دهد تا بتوانیم اساتیدی را جذب کنیم.

مسلم بیان داشت: در بحث فرهنگی ما بر این باور هستیم که خروجی دانشگاه ما بهتر هستند البته این بدان معنی نیست که این دانشگاه هیچ مشکلی ندارد اما، نسبت به دانشگاه‌های بزرگ که واقعاً ناهنجاری‌های اجتماعی گریبانگیر دانشگاه‌ها شده است، ما این‌گونه مسائل را نداریم.

وی افزود: با توجه به اهمیت جایگاه نماز در اکثر خوابگاه‌های دانشجویی نماز صبح به جماعت برگزار می‌شود.

مسلم با بیان اینکه مهم‌ترین معضل ما بحث شروع عملیات خوابگاه بود، افزود: از سال 87 که از دانشکده به دانشگاه ارتقا پیدا کرد عملاً یک خوابگاه دانشجویی داریم که آن هم خوابگاه فجر در مجموعه پردیس دانشگاه است با ظرفیت اسمی 120 نفر است اما، الان نزدیک به 200 نفر در این خوابگاه سکونت دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد ادامه داد: راه‌های بسیار زیادی را هم در این چهار سال طی کردیم و قرار بود وام از بانک بگیریم، با اوقاف هم وارد مذاکره شدیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که خود وزارت بهداشت باید مشکل را حل کند.

وی بیان داشت: در اواخر سال از بند ب ماده 34 پولی به دانشگاه‌ها تزریق شد به دانشگاه گناباد هم اختصاص داده شد که به سبب مشکلات ما در ارتباط با خوابگاه تقریباً 50 درصد این پول که برای ما واریز و اختصاص داده شده بود را برای خوابگاه هزینه کردیم.

مسلم گفت: در نهایت ایجاد خوابگاه دانشجویی جزو مصوبات سفر چهارم قرار گرفت به طوری که نخستین مصوبه دانشگاه‌های علوم پزشکی در سفر چهارم ساخت خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی گناباد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: معضل دیگر در بحث سالن ورزشی است، سرانه ورزشی سرپوشیده ما صفر است که در این ارتباط تامین اعتبار از محل مازاد درآمد دانشگاه صورت گرفت تا این مهم هم نهادینه شود.

وی در ادامه بیان داشت: مشکلی که داریم سرانه سلف سرویس است، در حال حاضر اعتباری که وزارت بهداشت برای سرانه سلف سرویس واریز می‌کند تقریبا هر سه ماه 80 میلیون تومان است اما، ما ماهیانه نزدیک به 90 میلیون تومان پول سرانه سلف سرویس می‌دهیم چرا که 88 درصد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گناباد غیربومی هستند.

مسلم پیشنهاد داد که دانشگاه‌های کوچک که تعداد دانشجویان غیربومی آنها بیشتر است سرانه سلف سرویس آنان بیشتر باشد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول