اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر کشور:

420 هزار زائر ایرانی ویزیت رایگان پزشکی می‌شوند

خبرگزاری فارس: معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: از 500 هزار زائر ایرانی 420 هزار ویزیت رایگان پزشکی می‌شوند.

420 هزار زائر ایرانی ویزیت رایگان پزشکی می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، ولید دنده‌بر ظهر امروز در نخستین همایش پزشکان کاروان، متخصص معتمد که در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر استان برگزار شد، اظهار کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت تمامی خدمات پزشکی را به صورت رایگان در اختیار زائرین بیمار قرار می‌دهد.

دنده‌بر تصریح کرد: مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تا‌کنون بیش از دو هزار نفر از زائرین بیت‌الله‌الحرام را به بیمارستان‌های عربستان اعزام کرده است و 800 نفر نیز در بیمارستان‌های این کشور بستری شدند.

وی با بیان اینکه 61 مورد عمل جراحی بزرگ زائرین ایرانی در عربستان انجام گرفته است، افزود: دیالیز بیماران کلیوی نیز 566 مورد در مکه و مدینه انجام شده است.

دنده‌بر خاطرنشان کرد: تنها کشوری هستیم که پزشک مسلط به زبان و متخصص با کاروان اعزامی به حج همراه می‌کنیم که این از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات سلامتی در بخش بهداشت و درمان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر، ادامه داد: هزار و 750 بازدید بهداشتی از هتل‌ها و آشپزخانه‌های مکه انجام گرفته است.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر کشور گفت: از 500 هزار زائر ایرانی 420 هزار زائر رایگان ویزیت پزشکی می‌شوند.

وی افزود: هشت مرکز درمانی در مدینه و 11 مرکز در مکه داریم و این خدمات به زائرین ایرانی عتبات عالیات و سوریه نیز ارائه می‌شود.

دنده‌بر با بیان اینکه سالانه سه میلیون زائر ایرانی از خدمات پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: احراز استطاعت جسمی زائرین بر عهده پزشکان معتمد است.

وی افزود: در تلاشیم در آینده نزدیک مراکز درمانی جمعیت هلال‌احمر را در تمام استان‌ها فعال کنیم.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به طرح نظارت و پایش عملکرد پزشکان ایرانی، تصریح کرد: طرح نظارت و پایش عملکرد پزشکان ایرانی از امسال اجرایی می‌شود.

وی به روز بودن پزشکان عضو مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد و گفت: از رویکردهای اخیر مرکز حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر آموزش چهره‌به‌چهره است‌.

انتهای پیام/و20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول