اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفار جیرفت:

بحران کم‌آبی با استفاده از باورهای فرهنگی مردم مهار شود

خبرگزاری فارس: مدیر اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان جیرفت گفت: تنها راه رفع مهار بحران کم‌آبی استفاده از همیاری مردم منطبق بر باورهای فرهنگی آنهاست.

بحران کم‌آبی با استفاده از باورهای فرهنگی مردم مهار شود

هوشنگ سنجری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: به دلیل فرسودگی شبکه‌های آبرسانی، پایان عمر مفید تأسیسات مربوطه و توسعه شهرک‌های ایجاد شده، همجوار روستاها نیاز به توجه ویژه در بخش اعتبارات توسعه و بازسازی شهرستان است.

وی افزود: در صورت عدم مصرف صحیح آب از سوی مشترکان در بخشی از مناطق روستایی با وضعیت بحرانی مواجه شده و آب به صورت نوبت‌بندی وارد شبکه‌ها می‌شود.

سنجری با بیان اینکه باید صرفه‌جویی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، تصریح کرد:‌ برای مدیریت بر منابع آب نخست باید با مدیریت مصرف آب آشنایی پیدا کنیم.

وی با تأکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب ابراز داشت: اگر تلاش شود تا از اسراف جلوگیری شود، مطمئنا این نعمت خدادادی افزایش می‌یابد.

سنجری عنوان کرد: تنها راه رفع مهار بحران کم‌آبی استفاده از همیاری مردم منطبق بر باورهای فرهنگی آنان است.

مدیر اداره امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان جیرفت با اشاره به کمبود ذخایر آب شهرستان گفت: مشترکان آب شرب باید نهایت دقت را در تمام مصارف داشته باشند.

سنجری بیان داشت: با آغاز فصل گرما ضرورت توجه به محدودیت آب بیشتر احساس می‌شود.

وی اذعان داشت: در همین راستا مردم باید با حفظ ارزش آب، صرفه‌جویی و استفاده بهینه از منابع آب نسبت به پرداخت به موقع قبوض آب‌بهای مصرف خود اقدام کرده تا هر روز شاهد ارائه خدمات بهتری به مشترکان امروز و فردای خود باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول