اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف افزایش آگاهی خانواده‌‏ها

اجرای طرح "رحمت" در دامغان آغاز شد

خبرگزاری فارس: اجرای طرح "رحمت" در دامغان با هدف افزایش آگاهی نسل جوان و خانواده‏‌ها آغاز شد.

اجرای طرح "رحمت" در دامغان آغاز شد

مسئول اجرای طرح "رحمت" در دامغان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دامغان، هدف از اجرای این طرح را افزایش آگاهی و شناخت ویژگی‌های خانواده موفق بر اساس معیارهای اسلامی و تأسی از فرهنگ علوی و فاطمی عنوان کرد.

فاطمه جلالوند یکی از اهداف اجرای این طرح را افزایش و ارتقای مهارت‌های زندگی در بین بسیجیان دانست و گفت: اگر یک فرد آموزش دیده باشد و با راه‌حل‌ها و راهکارها آشنایی داشته باشد هرگاه در زندگی با بحران مواجه شود، آسان‌تر و منطقی‌تر با مسائل برخورد می‌کند حتی در شرایط عادی نیز زندگی موفق‌تری را تجربه خواهد کرد.

مسئول اجرای طرح "رحمت" در دامغان بیان کرد: این طرح با حضور شهلا صفورا، مبلغ حوزه علمیه در حال اجراست.

جلالوند ادامه داد: این مبلغ حوزه علمیه در نخستین جلسه این طرح، پیرامون مهربانی و خوش‌اخلاقی در خانواده سخن گفت و بیان کرد که اساس زندگی مشترک بر پایه مهر و محبت بنا شده و مرد و زنی که شریک زندگی یکدیگر شده‌اند، نمی‌توانند نسبت به همدیگر مهربان و خوش‌اخلاق نباشند، زیرا خانواده‌ منهای اخلاق نیکو مسیری جز انهدام و فروپاشی را طی نخواهد کرد.

مسئول اجرای طرح "رحمت" در دامغان اظهار داشت: حضرت فاطمه (ع) نیکوترین الگوی زنان در خوش‌خلقی و مهربانی نسبت به دیگران به ویژه همسر و خانواده خویش است و گفته‌اند یکی از نام‌های آسمانی آن حضرت هانیه بوده، یعنی بانویی که نسبت به همسر و فرزندانش بسیار مهربان است.

وی تأکید کرد:‌همسران برای دوام خانواده باید اخلاق‌ خوش چون راستگویی، صداقت، وفاداری، عدالت، ایثار و فداکاری را رعایت کنند و با اعضای خانواده به ویژه همسران همواره نرم‌خو و مهربان باشند.

مسئول اجرای طرح "رحمت" در دامغان به برخی از  آثار خوش‌اخلاقی اشاره داشت و گفت: خوش‌اخلاقی موجب تحکیم دوستی، افزایش روزی و رفاقت، افزایش عمر، بخشش گناهان و برخورداری از خیر دنیا و آخرت و به دست آوردن بهشت جاودان است.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول