اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری:

90 سینمای حوزه هنری فیلم‌های مسئله‌دار را اکران نمی‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری تبلیغات اسلامی گفت: اجازه نخواهیم داد فیلم‌های مسئله‌دار و ضد ارزشی در 90 سینمای حوزه هنری در کشور اکران شوند.

90 سینمای حوزه هنری فیلم‌های مسئله‌دار را اکران نمی‌کنند

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محسن مؤمنی‌شریف عصر امروز در جمع اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: سینمای ایران را در جهان به عنوان سینمای نجیب و اخلاق‌گرا می‌شناسند که نباید اجازه دهیم از مسیر خود انحراف پیدا کند.

رئیس حوزه هنری ادامه داد: همه دستگاه‌های فرهنگی و متولیان امر وظیفه داریم که انحرافات را هشدار دهیم و در حوزه هنری ما نیز به این وظیفه خود تا آن‌جا که اجازه داریم، خواهیم پرداخت.

مؤمنی‌شریف ادامه داد: در زمینه اکران برخی فیلم‌های مسئله‌دار در کشور هشدار دادیم که مخاطب ما گروهی صنفی بودند چراکه فکر می‌کنیم فراتر از آن‌چه که وظیفه دارند عمل می‌کنند.

این مسئول فرهنگی در کشور با بیان این‌که مخاطب ما در این موضوع انجمن صنفی تهیه‌کنندگان بود، تصریح کرد: ولی دوستان ما در ارشاد این‌گونه برداشتی داشتند که مخاطب ما آن‌ها هستند در حالی که چنین نبود و ما اکنون بیشترین و بهترین تعامل را با مجموعه ارشاد در 25 سال اخیر داریم.

مؤمنی‌شریف با بیان این‌که فیلم‌هایی که تهیه‌کنندگان آن‌ها مایل باشند در تعداد 90 سینمای ما اکران شود قبل از هر چیز مورد بازبینی قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد فیلم‌هایی بودند که از نظر کارشناسان ما قابلیت اکران در سینما را نداشتند چراکه از خطوط قرمز عبور کرده بودند.

وی افزود: متأسفانه در سال گذشته در تولید اثر هنری در هنر سینما انحرافی ایجاد شد که غیر قابل کتمان بود و البته مسئولان ارشاد و به خصوص معاونت سینمایی به این موضوع اذعان داشته و از درجه بندی سنی فیلم‌ها سخن گفتند.

رئیس حوزه هنری با بیان این‌که این حوزه از تعداد 270 سینمای کشور متولی یک سوم آن‌ها بوده و اکنون 90 سالن سینمای کشور را در اختیار دارد، تصریح کرد: ما هرگز اجازه نخواهیم داد که در این تعداد سینمای حوزه هنری فیلم مسئله‌دار اکران شود.

مؤمنی‌شریف ادامه داد: فیلم‌های مسئله‌دار به آن دسته از فیلم‌هایی اطلاق می‌شود که در مسائل اخلاقی و عفت عمومی از خطوط قرمز تجاوز می‌کنند.

وی به دیگر مصادیق این‌گونه فیلم‌ها اشاره کرد و گفت: فیلم‌هایی که به هر نحو ارزش‌های دینی و انقلابی را مورد طعنه قرار می‌دهند چه به صورت مستقیم و غیر مستقیم از نظر ما فیلم مسئله‌دار هستند.

مومنی درپایان گفت: درحال حاضر به احترام ورود وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به موضوع، منتظر اعمال تدابیر ایشان در زمینه پیشنهادات ارائه شده هستیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول