اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک

«جوجه سلطان» به جشنواره فیلم‌های سه بعدی جهان ارسال می‌شود

خبرگزاری فارس: تهیه کننده فیلم‌ سه بعدی «جوجه سلطان» گفت: در آینده‌ای نزدیک این فیلم سه بعدی که به عنوان نخستین فیلم سه بعدی ایران است به جشنواره فیلم‌های سه بعدی جهان (تریدی‌اف‌اف) ارسال می‌شود.

«جوجه سلطان» به جشنواره فیلم‌های سه بعدی جهان ارسال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید مهدی مدنیان ظهر امروز در نشست خبری عوامل فیلم سه بعدی «جوجه سلطان» اظهار کرد: در جشنواره فیلم‌های سه بعدی که در آن شرکت‌کنندگانی از سراسر دنیا حضور دارند ایران برای نخستین بار در این جشنواره شرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در سینماهای چهار بعدی دارای فقر فرهنگی هستیم، تصریح کرد: این فیلم به عنوان نخستین فیلمی است که برای سینماهای چهار بعدی تهیه شده تا با آن بتوان این خلأ را پر کرد.

تهیه‌کننده فیلم «جوجه سلطان» ادامه داد: زمانی که فیلمی از نظر مدت زمانی بین 70 تا 120 دقیقه تهیه شود به آن فیلم سینمایی گویند، و کمتر از آن را داستانی نامند و به دلیل اینکه فیلم «جوجه سلطان» در 13 دقیقه برای سینماها تهیه شده است، به آن عنوان فیلم سینمایی را اطلاق کرده‌ایم.

وی به سال تولید ملی تاکید کرد: با تولید نخستین فیلم سه بعدی توانستیم به نوعی تولید ملی را در حوزه فرهنگ ثابت کنیم.

مدنیان اضافه کرد: با تولید فیلم‌ سه بعدی «جوجه سلطان» می‌توان داستان را در کنار تکنولوژی به کار برد و سینماهای چهاربعدی در کنار پخش فیلم‌های سه بعدی از نظر محیط، صندلی و سایر افکت‌ها برای تماشاگران جذابیت‌های خاصی دارد.

وی با اشاره به اینکه برای تهیه این فیلم تجهیزات سه بعدی حرفه‌ای خریداری شده است، افزود: هزینه تهیه این‌گونه فیلم‌ها ‌مانند سایر فیلم‌ها است با این تفاوت که جایگاه بازیگر و آکساسور در صحنه فرق می‌کند.

تهیه کننده‌ فیلم «جوجه سلطان» با بیان اینکه این فیلم در حوزه خصوصی ساخته شده است، تاکید کرد: تمام عوامل تولید از هنرمندان اصفهانی هستند که تنها در بازیگر نقش اصلی مرد که کیوان گرامی بازی می‌کند از بازیگران تهرانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه ایران کشوری 70 میلیونی است که 41 میلیون آن را جوانان کمتر از 30 سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: کشور ما با فرهنگ غنی خود قابلیت‌های بسیاری در زمینه ساخت فیلم سه بعدی دارد و به راحتی می‌تواند با ساخت این‌گونه فیلم‌ها از پخش فیلم‌های آمریکایی، اروپایی و چینی رهایی یابد.

مدنیان اظهار کرد: پس از پایان مراحل تولید، فیلم «جوجه سلطان» به سراسر سینماهای کشور ارسال می‌شود و پس از آن هم وارد سینمای خانگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اصفهان ظرفیت بالایی در زمینه ساخت این‌گونه فیلم‌ها دارد، گفت: با پیشرفت در ساخت فیلم‌های سه بعدی به جای اینکه همیشه شاهد تولید فیلم‌های کشورهای دیگر با موضوعات کم‌محتوا باشیم، بر روی موضوعاتی مانند آخرالزمان و ماورایی می‌توان کار کرد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول