اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان عنوان کرد

افزایش 20 درصدی حیوان‌گزیدگی در کردستان

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از افزایش 20 درصدی گزیدگی حیوان در سال 90 نسبت به سال ماقبل آن در استان خبر داد.

افزایش 20 درصدی حیوان‌گزیدگی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرزام بیدارپور بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی کردستان در سنندج اظهار کرد: با توجه به مرزی بودن استان با کشور عراق خطر بیماری‌های مشترک و سایر بیماری‌های واگیردار به دلیل وضعیت نابسامان این کشور در استان چندین برابر شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: در فصل تابستان هم توجه مسئولان به بحث بیماری‌های واگیردار باید به مراتب بیشتر شود و در این رابطه همیشه آمادگی لازم و کافی برای مقابله و پیشگیری داشته باشند.

وی با اشاره به وضعیت حیوان‌گزیدگی در استان عنوان کرد: در سال گذشته هزار و 274 مورد حیوان‌گزیدگی در استان اتفاق افتاد که این رقم در سال 89، هزار و 72 مورد بود.

وی با اعلام اینکه میزان گزیدگی گرگ در استان افزایش داشته است، بیان داشت: در سه ماهه اول امسال 12 مورد از موارد آزمایش شده گزیدگی مربوط به گرگ و سگ‌ هار در استان مثبت بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان تغییرات در محیط زیست استان را یادآور شد و افزود: در بعضی از شهرستان‌های استان تعداد سگ‌ها کاهش پیدا کرده ولی متاسفانه تعداد گرگ‌ها در حال افزایش است.

بیدارپور خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی‌های انجام شده عامل مذکور بیشتر در مکان‌ها و جاهایی که زباله در آنجا جمع‌آوری شده، رخ داده است.

وی بر مدیریت بیشتر جمع‌آوری زباله در روستاها و شهرهای استان نسبت به سال گذشته  تاکید کرد و گفت: با مدیریت بهتر و مناسب‌تر جمع‌آوری زباله می‌توان بسیاری از مشکلات را رفع کرد.

بیدارپور یکی دیگر از مشکلات موجود در استان را افزایش گرایش مردم به مصرف شیر خام ذکر کرد و یادآور شد: متاسفانه افزایش 34 درصدی تب‌مالت در استان ناشی از افزایش گرایش مردم به خوردن شیرخام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان به بحث مصرف قلیان اشاره و تصریح کرد: به قلیان‌سراهایی که در آن مواد غذایی به مردم عرضه نمی‌شود اجازه فعالیت داده شده است.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول