اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بسیج سازندگی استان همدان خبر داد

ساماندهی 70 گروه دانشجویی جهادی در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست بسیج سازندگی استان همدان گفت: در حال حاضر 70 گروه دانشجویی جهادی در همدان سازماندهی شده‌اند که به روستاهای محروم خدمات‌رسانی می‌کنند.

ساماندهی 70 گروه دانشجویی جهادی در همدان

شهرام صادقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری جلساتی در سطح استان برای بسترسازی و حمایت از اردوهای هجرت با حضور فرمانداران و مسئولان استانی، اظهار کرد: در راستای تشکیل ستاد پشتیبانی از اردوهای هجرت مصوبات خوبی داشتیم و مقرر شد تمام دستگاه‌های دولتی کمک‌های لازم را برای حمایت از گروه‌های جهادی داشته باشند.

وی افزود: از جمله برنامه‌هایی که در نظر گرفته شد این بود که کمیته امداد بسته‌های حمایتی و سایر ادارات مانند سازمان ورزش و جوانان نیز سالن‌های ورزشی برای کارهای فرهنگی را در اختیار گروه‌ها قرار دهند.

سرپرست بسیج سازندگی استان همدان بیان داشت: همچنین مقرر شد ادارات مختلف نظیر آموزش و پرورش نیز عرصه‌های کاری که در این حوزه‌ها وجود دارد را معرفی کنند.

وی با اشاره به همکاری خوب تمام ادارات و دستگاه‌های دولتی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نیز در زمینه اعزام تیم‌های پزشکی و بهداشتی به روستاهای محروم فعالیت دارد.

صادقی تصریح کرد: در تمام شهرستان‌های استان و همچنین مرکز قهاوند نیز ستادهای پشتیبانی شهرستانی با حضور فرمانداران و مدیران دستگاه‌های دولتی شهرستان برگزار شد و ادارات شهرستانی نیز پذیرفته‌اند که در همه زمینه‌ها یاری‌رسان اردوهای جهادی باشند.

وی به اردوهای جهادی دانشجویی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 70 گروه دانشجویی جهادی سازماندهی شده‌اند که این اردوها در حال آغاز است.

سرپرست بسیج سازندگی استان همدان ادامه داد: تعدادی از این گروه‌‌ها در حال انجام کار هستند و گروه‌هایی نیز بلافاصله بعد از امتحانات دانشگاهی به همت بسیج دانشجویی و دانشگاه‌ها اعزام می‌شوند.

وی افزود: در رابطه با اردوهای هجرت و جهادی دانشجویی اعتباراتی که واگذار می‌کنیم بسیار مختصر است و برنامه‌های فرهنگی که توسط بسیجیان برگزار می‌شود بدون چشم‌داشت و تنها برای رضای خداست.

صادقی ابراز داشت: مقرر شده است استانداری 300 میلیون تومان در راستای برنامه فرهنگی اردوهای جهادی کمک کند که مصوب شده 30 درصد از آن در تابستان جاری به این اردوها اختصاص یابد که امیدواریم این امر زودتر محقق شود.

وی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: ظرفیت استان بسیار خوب است و جزو استان‌های برتر و برجسته در زمینه اردوهای هجرت و جهادی هستیم.

سرپرست بسیج سازندگی استان همدان با اشاره به افزایش سه برابری حجم اردوها در سال جاری افزود: مقرر شده که 6 هزار نفر در اردوهای جهادی دانشجویی شرکت کنند.

وی ادامه داد: در اردوهای هجرت دانش‌آموزی نیز 10 هزار نفر دانش‌آموز باید در راستای کمک به زیباسازی و مرمت مدارس فعالیت داشته باشند و 30 هزار نفر نیز در پایگاه‌های مساجد و محلات اردوهای جهادی اعزام خواهیم داشت.

صادقی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های بسیج سازندگی اعزام 200 تیم بهداشتی به روستاهای محروم برای ویزیت رایگان روستاییان است.

وی با بیان اینکه 80 روستا در مرحله نخست شناسایی و برنامه‌ریزی شده است، بیان داشت: این رقم همچنان در حال افزایش است.

سرپرست بسیج سازندگی استان همدان گفت: بیشتر دانشگاه‌های استان در شهرستان کبودرآهنگ و حومه شهرستان حضور پیدا کرده‌اند که بیشترین گروه‌های جهادی از دانشگاه‌های شهر همدان اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سهمیه شهرستان‌ها به تناسب ظرفیت دانشگاه‌های موجود متغیر است، عنوان کرد: هیچ‌گونه محدودیتی در این عرصه نداریم زیرا همان طور که اشاره شد ظرفیت سه برابر سال گذشته است.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: در تمام روستاهایی که بسیجیان حضور می‌یابند عرصه کاری و محرومیت بسیار است در صورتی‌ که توان اعتباری و منابع در اختیار محدود است بنابراین از خیران و دستگاه‌های متولی امور خدمات‌رسانی به روستاها می‌خواهیم کمک کنند تا این امر مقدس و جهادی به سر و سامان برسد.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول