اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

مسجد جنت‌سرای مشگین‌شهر تا ماه رمضان به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تا آغاز ماه مبارک رمضان مسجد جنت‌سرای بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر تکمیل و آماده بهره‌برداری می‌شود.

مسجد جنت‌سرای مشگین‌شهر تا ماه رمضان به بهره‌برداری می‌رسد

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی عصر امروز در جریان بازدید از طرح ساماندهی مجموعه بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر اظهار داشت: مرحله اول ساماندهی این مجموعه تا نیمه ‌دوم امسال تکمیل شده و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با اعلام اینکه امسال حدود 6 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به این مجموعه اختصاص یافته است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم صحن اصلی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر تا مهرماه آماده افتتاح شده تا اهالی و گردشگران از این فضا بتوانند استفاده کنند.

ندایی خاطرنشان کرد: صحن اصلی این مجموعه شامل بخش‌های تجاری، ساختمان اداری، موزه، سالن نمایش، کتابخانه، نگارخانه و پارکینگ است که به سرعت در حال تکمیل و بهره‌برداری است.

این مسئول اضافه کرد: برای این مجموعه تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان هزینه شده و بخش‌های مهم دیگر این مجموعه نیز در فازهای دوم و سوم عملیاتی می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود از مشگین‌شهر به عنوان پایلوت گردشگری اردبیل یاد کرد و ادامه داد: به دنبال انتخاب شهر مشگین به عنوان منطقه نمونه در توسعه کشاورزی در کشور این شهرستان به عنوان منطقه نمونه توسعه گردشگری نیز انتخاب شده تا طرح‌های توسعه‌ای این بخش در اولویت در این منطقه اجرایی شود.

به گزارش فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: از آنجا که محور سبلان به عنوان محور گردشگری مطرح است و در این مسیر نیر و سرعین نیز جز اولویت‌های اصلی به شمار می‌رود، شایسته است قابلیت‌های مشگین‌شهر که در حوزه تاریخی، آب گرم‌ها و مناظر طبیعی بکر و بی‌نظیر است به شکل واقعی و دور از نگرش‌های مقطعی دیده شود.

ندایی اضافه کرد: در این شهرستان شش روستای گردشگری تعریف شده است که برای هر کدام از آنها اولویت‌ها و برنامه‌ریزی‌های دقیق صورت گرفته به طوریکه معتقدیم تحقق اهداف در این مناطق نمونه گردشگری و روستاها به تقویت زیرساخت‌های این بخش می‌تواند کمک کند.

وی با یادآوری اینکه اعتبارات گردشگری این شهرستان 15 میلیارد تومان افزایش یافته از آغاز عملیات اجرایی جاده آب گرم قینرجه، احداث کمپینگ قوتورسویی و طرح‌های توسعه‌ای در مناطق سبلان خبر داد.

ندایی با اشاره به تهیه و تدوین کتاب اطلس گردشگری در استان افزود: در این کتاب یکی از بخش‌های بسیار مهم در توسعه و رونق گردشگری شهرستان مشگین‌شهر است که می‌تواند در رونق اقتصادی این شهرستان مؤثر و مفید باشد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول