اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی خبر داد

انتخابات هیئت‌مدیره خانه مطبوعات بعد از ماه رمضان

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت‌مدیره خراسان رضوی گفت: در سال گذشته یک اساس نامه از سوی وزارت ارشاد ابلاغ شد که بر اساس این ابلاغیه باید برای برگزاری مجمع عمومی خانه مطبوعات یک هیئت موسس جدید تشکیل شود.

انتخابات هیئت‌مدیره خانه مطبوعات بعد از ماه رمضان

سید جلال فیاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: یک هیئت موسس باید به تشکیل مجمع عمومی اقدام کند و مقدمات تشکیل هیئت موسس فراهم شده و نسبت به ثبت‌نام اعضا و کاندیدا اقدام شود اما در ابتدا امسال اساسنامه دیگری از سوی وزارت خانه ابلاغ شد.

رئیس هیئت‌مدیره خانه مطبوعات خراسان رضوی ادامه داد: براساس این اساسنامه برای استان‌هایی که دارای خانه مطبوعات هستند نیازی بر تشکیل هیئت موسس نیست.

وی تاکید کرد: هیئت‌مدیره خانه مطبوعات تصمیم گرفت که بر اساس،اساس‌نامه جدید مجمع عمومی را تشکیل دهد و از آنجا که تشکیل مجمع عمومی در نوبت‌های اول و دوم ممکن است با ماه مبارک رمضان تقارن داشته باشد؛ قرار شد مجمع عمومی خانه مطبوعات برای انتخاب هیئت‌مدیره جدید به بعد از ماه مبارک رمضان موکول شود.

وی افزود: کاندیداهای هیئت‌مدیره همان افرادی خواهند بود که پیش از این بودند و در جریان هیئت موسس قبلی داوطلب شده‌اند و صلاحیت آنها به تایید مراجع قانونی رسیده است.

فیاضی تاکید کرد: خراسان رضوی دارای خانه مطبوعات است که با سابقه 12 ساله فعالیت می‌کند و هم اکنون نیز پیگیر امور صنفی روزنامه‌نگاران است.

وی ادامه داد: نظام جامعه رسانه‌ای سال گذشته به صورت طرح از سوی نمایندگان مجلس به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد و کلیات ان به مجلس به تصویب رسید بررسی جزئیات و مواد این طرح قانونی در مجلس هشتم آغاز شد ولی با توجه به پایان دوره مجلس هشتم این مجلس تشکیل شد.

فیاضی تاکید کرد: بنابراین منتظر اقدام مجلس کمیسیون نهم برای ادامه بررسی این طرح بود.

وی تاکید کرد: پس از تصویب قانون نظام جامعه رسانه‌ای و مجلس شورای اسلامی مراحل آن طبق قانون انجام می‌شود.

فیاضی تاکید کرد: با توجه به اینکه این طرح در شرایط فعل در دست بررسی است و ممکن است در بررسی دچار تغییراتی شود بنابراین باید منتظر پایان آن در مجلس بود.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول