اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب ‎و فاضلاب شهری گلستان:

تابستان امسال گلستان کمبود آب نخواهد داشت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب ‎و فاضلاب شهری گلستان با تاکید بر اهمیت همراهی مردم در مدیریت آب گفت: با مشارکت مردم در تابستان امسال کمبود آب برای گلستان نخواهیم داشت.

تابستان امسال گلستان کمبود آب نخواهد داشت

علی‎اکبر علیمرادی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به اینکه 71 درصد سطح کره زمین از آب تشکیل شده است اظهار داشت: از این میزان تنها 2/5 را آب‎های شیرین تشکیل می‎دهد که با توجه به یخبندان و اعماق زمین تمامی این آب‎ها نیز قابل دسترس نیست و سهم مردم دنیا از تمام آب شیرین اگر آن را به شکل یک ظرف چهار لیتری در نظر بگیریم یک قاشق چایخوری است.

وی با اشاره به اینکه شاخص سرانه مصرف آب در دنیا 6 هزار و 660 مترمکعب است تصریح کرد: این شاخص برای هر ایرانی کمتر از 2 هزار مترمکعب و برای هر گلستانی زیر یک هزار و 500 مترمکعب است.

علیمرادی اذعان کرد: با توجه به این شرایط و رشد بی‎رویه جمعیت در این استان ما به طور اخص در حوزه تامین آب مشکل جدی داریم که باید مدیریت شود.

مدیرعامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان با اشاره به اینکه فرهنگ قناعت که ریشه در اعتقادات و دین ما دارد باید مورد توجه مردم قرار گیرد افزود: ما در عید 1391 نزدیک به 13 درصد افزایش مصرف آب را در استان داشته‎ایم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه 21 شهری که تامین آب آن بر عهده شرکت آب ‎و فاضلاب شهری است مشکل خاصی وجود ندارد ابراز داشت: برای سال جاری تمام توان خود را به کار گرفته‎ایم تا در ایام تابستان با مشکل جدی در کمبود آب مواجه نشویم و در این مسیر به همراهی مردم در مدیریت مصرف نیاز داریم.

علیمرادی در خصوص کمبود آب در شهر گرگان نیز بیان داشت: منابع تامین آب در این شهر بسیار محدود است و 94 درصد منابع تامین را آب‎های زیرزمینی تشکیل می‎دهد.

مدیرعامل شرکت آب‎ و فاضلاب شهری گلستان خاطر نشان کرد: شهر گرگان از توپوگرافی مناسبی نیز برخوردار نیست و از صفر تا 400 متر اختلاف ارتفاع در این شهر وجود دارد که کار را برای خدمات‎رسانی با مشکل مواجه می‎کند.

وی با بیان اینکه در بخش تامین آب به دنبال این هستیم که از منابع سطحی برای شهر گرگان استفاده کنیم یادآور شد: برای سال جاری منابع خود را تجهیز و شبکه توزیع، مخازن و چاه‎ها را مهندسی مجدد کرده‎ایم تا با همراهی مردم طعم شیرین استمرار بهره‎مندی آب را داشته باشیم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول