اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان:

موسیقی اصیل ایرانی مظلوم واقع شده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن موسیقی هرمزگان با بیان اینکه بخش قابل توجهی از جامعه به دنبال موسیقی و اصیل ایرانی است، گفت: متاسفانه این موسیقی در کشور مظلوم واقع شده است.

موسیقی اصیل ایرانی مظلوم واقع شده است

کیانوش جهانبخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس در حاشیه برگزاری کنسرت سالار عقیلی با اشاره به کنسرت‌های برگزار شده طی امسال و سال‌های گذشته در بخش موسیقی سنتی و ایرانی اظهار داشت: این نوحه موسیقی همواره به دلیل غنای بالا نه تنها در سطح ایران بلکه در سطح بین‌المللی نیز دارای جایگاهی بس بالا و به عنوان موسیقی فاخر شناخته می‌شود.

وی با بیان اینکه تقاضا برای اجرای کنسرت‌های موسیقی سنتی و ایرانی در هرمزگان بسیار بالا است، گفت: از همین‌رو انجمن موسیقی هرمزگان همواره با این رویکرد حرکت کرده است و به کمک سایر فعالان این حوزه و خوانندگان و شرکت‌های دست‌اندرکار موفق به دعوت از خوانندگان و نوازندگان مطرح موسیقی سنتی و اصیل ایرانی شده است.

وی به حضور نوازندگان و خوانندگانی همانند همایون شجریان‌، علیزاده، خلج، سالار عقیلی و لیلی افشار در بندرعباس اشاره کرد و افزود: بی‌گمان حضور این خوانندگان و نوازندگان می‌تواند تاثیرات مطلوبی را در روحیه مردم و ارتقای سواد و سطح موسیقی استان در بخش حرفه‌ای و غیر حرفه‌ای داشته باشد.

جهانبخش در ادامه با بیان اینکه بندرعباس به عنوان دومین محل میزبانی کنسرت‌ها پس از تهران طی دو سال گذشته تاکنون شناخته می‌شود، اظهار داشت: سعی کرده‌ایم در این مدت به سمت علمی کردن فعالیت‌های موسیقی در هرمزگان پیش رویم.

به گفته این فعال هنری، طی سال‌های اخیر تعداد هنرجویان رشته موسیقی در هرمزگان رشد چشم‌گیری یافته است.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان ادامه داد: در این مدت تلاش کرده‌ایم تا فعالیت‌های هنرمندان رشته موسیقی در هرمزگان را علمی‌تر کنیم.

جهانبخش به دیگر فعالیت‌های انجمن موسیقی هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری نخستین جشنواره موسیقی ایرانی در هرمزگان، اجرای استاد همایون شجریان در این استان، حضور استاد روحانی و در بخش موسیقی کلاسیک نیز برگزاری شب موسیقی بزرگانی هم‌چون شاستاکوویچ از جمله فعالیت‌های انجمن موسیقی هرمزگان بوده است.

وی هرمزگان را استانی مستعد در بخش موسیقی پاپ دانست و تصریح کرد: در این بخش از موسیقی ما حرف‌های زیادی برای گفتن داریم و ستاره‌های موسیقی پاپ هرمزگان هم‌اکنون در کشور می‌درخشند.

رئیس انجمن موسیقی هرمزگان اضافه کرد: هم‌چنین طی این سال‌ها انجمن موسیقی هرمزگان آثار فاخری را نیز تولید کرده است که از جمله آنها می‌توان به چکامه خلیج فارس، پرواز 655، چکامه غدیر و اثری در خصوص شهدا اشاره کرد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول