اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل صنف هنرمندان موسیقی گیلان:

موسیقی گیلان نیازمند استودیوی ضبط صدا است

خبرگزاری فارس: دبیرکل صنف هنرمندان موسیقی استان گیلان گفت: آهنگسازان و تولید کنندگان موسیقی محلی گیلان نیازمند داشتن استودیو حرفه‌ای صدابرداری هستند.

موسیقی گیلان نیازمند استودیوی ضبط صدا است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایون سلیمی عصر امروز در جلسه انجمن صنفی هنرمندان موسیقی استان اظهار کرد: هنوز می‌توان با استفاده از تجارب و سوابق آهنگسازان حرفه‌ای موسیقی گیلان زمین و تامین منابع مالی لازم از ناحیه بودجه‌های فرهنگی استان گام‌های موثری را برای حمایت حرفه‌ای از موسیقی محلی گیلان برداشت.

وی افزود: امروز موسیقی گیلان برای رشد و شکوفایی دوباره خود در بین موسیقی نواحی ایران نیازمند حمایت‌های جدی از طرق علاقه‌مندان به این هنر ارزشمند است اما به دلیل هزینه‌های سرسام‌آور تولید و ضبط فنی آثار موسیقی کمتر جریانی حاضر به سرمایه‌گذاری در این حوزه فرهنگی است.

این مسئول با بیان اینکه تاثیر هنر موسیقی روی جامعه بیشتر از هنرهای دیگر است، تصریح کرد: هر ایرانی ممکن است در طول ماه یا سال فرصت نکند برای دیدن آثار سینمایی و نمایشی به سالن‌های اکران برود اما به طور یقین به صورت روزمره نوای انواع موسیقی را از طریق رسانه‌ها و لوح‌های فشرده می‌شنود و ارتباط راحت‌تری یا دنیای موسیقی برقرار می‌کند بنابراین لازم است که به هر طریق ممکن از موسیقی محلی استان گیلان که در بین موسیقی دیگر نواحی ایران از جایگاه جذاب‌تری بهره‌مند است حمایت حرفه‌ای به عمل آید.

وی با اشاره به اقدام موثر برای حمایت حرفه‌ای از موسیقی گیلان تصریح کرد: هم‌اکنون تمام آهنگسازان به دلیل عدم وجود یک استودیو حرفه‌ای صدا برداری و عوامل فنی متخصص مجبور هستند برای ضبط آثار خود به تهران مراجعه کرده و با پرداخت هزینه‌های زیاد آلبوم صوتی خود را منتشر کنند بنابراین بهتر است مسئولان فرهنگی استان با تصویب بودجه‌ای اقدام به تاسیس یک استودیو صدای حرفه‌ای برای اهالی موسیقی گیلان کنند تا تمام تولید کنندگان آثار موسیقی محلی در گیلان بدون نیاز به مراجعه به تهران و صرف هزینه‌های زیاد به صورت رایگان آثار خود را در گیلان تدوین کنند که با این کار کمک شایانی به اهالی موسیقی گیلان می‌شود.

سلیمی، ادامه داد: زمانی که این امکانات به صورت رایگان در اختیار هنرمندان صوتی قرار گیرد بار سنگینی از دوش آنها برداشته می‌شود و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق بازار موسیقی گیلان خواهیم بود.

وی درباره ایجاد استودیوی صدا در انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان خاطرنشان کرد: اگر در مدت این 11 سال که انجمن از طرف اداره کل تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شده بود از ناحیه مسئولان فرهنگی حمایت می‌شد ما با می‌توانستیم این اقدام را به انجام برسانیم و استودیو را ایجاد کنیم اما برای تاسیس استودیو مجهز صدا نیاز به بودجه فراوانی است که انجمن قادر به تامین آن نیست.

 وی متذکر شد: اگر 10 سال پیش این موضوع را با بودجه در اختیار انجمن قرار می‌دادند اهالی موسیقی امروز نتیجه آن حمایت‌ها را با تولید موثر خود جبران می‌کردند البته هنوز هم می‌توان با یک حمایت جدی نتیجه مثبت گرفت مشروط بر اینکه میل و رغبتی برای حمایت از موسیقی محلی گیلان و اهالی آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول