اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی ارشاد جنوب کرمان:

موسیقی مقامی برگرفته از فرهنگ مردم یک جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: موسیقی مقامی برگرفته از فرهنگ مردم یک جامعه است.

موسیقی مقامی برگرفته از فرهنگ مردم یک جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، بهرام مسلمی دوشنبه شب در آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی مقامی هلیل جنوب کرمان با اشاره به برگزاری 26 جشنواره در مدت زمان عمر استقلال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این منطقه اظهار داشت: فلسفه برپایی جشنواره مقابله با جنگ نرم و تقویت و حفظ فرهنگ‌های بومی است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون در جهان نخستین راه مبارزه از طریق جنگ نرم است، افزود: جنوب استان کرمان دارای فرهنگی غنی برگرفته از هویت مردم جنوب است که نیازمند تقویت و احیا است.

مسلمی جنگ کنونی ابرقدرت‌ها را از طریق رسانه‌هایی چون ماهواره دانست و بیان داشت: امروز سنگر مبارزه با دشمن در خانه‌ها از طریق جنگ فکر و اندیشه است که با استفاده از ابزار هنر انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه هر نغمه و هیجانی که با معیار قلبی و ارزشی ٰاعتقادات مردم سازگار نباشد موسیقی مورد پسند نیست، خاطرنشان کرد: موسیقی مقامی برگرفته از فرهنگ مردم یک جامعه است.

انتهای پیام/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول